Tysk, hvorfor ikke officelt sprog?

Til alle de indlæg som ikke hører til nogle af de andre specifikke mappe-kategorier.
rustynail
Mitglied
Beiträge: 61
Registriert: 08.06.2010, 16:44

Beitrag von rustynail »

m_pedersen hat geschrieben:
i Danmark kan du ikke gå i gymnasiet hvis du ikke vælger tysk
Undskyld, men det er ikke sandt.
Min kæreste har aldrig lært tysk, kun fransk og engelsk, og han gik i gymnasiet.
Om det så er fransk tysk eller kinesisk kan vel være ligegyldigt, faktum er i hvert fald at man får meget begrænset muligheder hvis man ikke vælger et 3. sprog.

I Østrig f.eks. er de jo ikke tvunget til at have et 3. sprog som vi gør i Danmark.
rustynail
Mitglied
Beiträge: 61
Registriert: 08.06.2010, 16:44

Beitrag von rustynail »

Alt i alt stiller jeg stadig det spørgsmål om hvorfor man skal vælge et 3. sprog hvis man vil i gymnasiet.
rustynail
Mitglied
Beiträge: 61
Registriert: 08.06.2010, 16:44

Beitrag von rustynail »

Rabjerg hat geschrieben:Er det fordi du syndes det er hårdt at blive bedt om at lære: Dansk, Tysk og Engelsk? Og derfor tænkte at man ligesågodt kunne sløjfe det mindst brugte af de tre.

Kom med et enkelt og klart formuleret spørgsmål, og så skal jeg efter bedste evne forsøge at svare, eller modagumentere alt efter hvad du søger af de do.
Ja jeg synes det er hårdt at jeg skal rende rundt og have 3 sprog for at komme i gymnasiet.

Hvis du stadig ikke synes jeg har formuleret eller uddybet mig nok, efter alle de indlæg jeg har skrevet så sig dog for guds skyld til.
rustynail
Mitglied
Beiträge: 61
Registriert: 08.06.2010, 16:44

Beitrag von rustynail »

okay, hvis der ikke rigtig er nogen der er uenig med mig, er der så nogle der rent faktisk er enig med mig?
rustynail
Mitglied
Beiträge: 61
Registriert: 08.06.2010, 16:44

Beitrag von rustynail »

rustynail hat geschrieben:hvis der ikke rigtig er nogen der er uenig med mig, er der så nogle der rent faktisk er enig med mig?
Lizzy
Mitglied
Beiträge: 205
Registriert: 12.12.2007, 12:49
Wohnort: Hanstholm

Beitrag von Lizzy »

eller nogen der ikke gider ofre tid på den slags spørgsmål :roll:
rustynail
Mitglied
Beiträge: 61
Registriert: 08.06.2010, 16:44

Beitrag von rustynail »

Lizzy hat geschrieben:eller nogen der ikke gider ofre tid på den slags spørgsmål :roll:
Hvad er det lige præcis du mener med ''den slags spørgsmål''? det er da et meget godt spørgsmål især hvis man som mig undre sig utrolig meget, så er det vel uden tvivl alle minutterne det værd.
rustynail
Mitglied
Beiträge: 61
Registriert: 08.06.2010, 16:44

Beitrag von rustynail »

rustynail hat geschrieben:okay, hvis der ikke rigtig er nogen der er uenig med mig, er der så nogle der rent faktisk er enig med mig?
rustynail
Mitglied
Beiträge: 61
Registriert: 08.06.2010, 16:44

Beitrag von rustynail »

Hvor mange gange vil folk lige have mig til at gentage mig selv? nu er der over 1300 mennesker der har taget et kig ind på den her tråd, men overhovedet ingen der har gidet at svare mig?
Lizzy
Mitglied
Beiträge: 205
Registriert: 12.12.2007, 12:49
Wohnort: Hanstholm

Beitrag von Lizzy »

De ved nok hvorfor.........
rustynail
Mitglied
Beiträge: 61
Registriert: 08.06.2010, 16:44

Beitrag von rustynail »

rustynail hat geschrieben:
Lizzy hat geschrieben:eller nogen der ikke gider ofre tid på den slags spørgsmål :roll:
Hvad er det lige præcis du mener med ''den slags spørgsmål''? det er da et meget godt spørgsmål især hvis man som mig undre sig utrolig meget, så er det vel uden tvivl alle minutterne det værd.
Nu undvære du igen at svare mig når jeg skriver til dig.
rustynail
Mitglied
Beiträge: 61
Registriert: 08.06.2010, 16:44

Beitrag von rustynail »

Lizzy hat geschrieben:De ved nok hvorfor.........
Hvis de ved hvorfor, hvorfor kigger de så ind?
rustynail
Mitglied
Beiträge: 61
Registriert: 08.06.2010, 16:44

Beitrag von rustynail »

rustynail hat geschrieben:okay, hvis der ikke rigtig er nogen der er uenig med mig, er der så nogle der rent faktisk er enig med mig?
truemmerlotte
Mitglied
Beiträge: 186
Registriert: 31.07.2007, 14:15
Wohnort: Toftlund

Beitrag von truemmerlotte »

Jeg er fuldstændig uening med dig.

Hvad er det næste? Ikke længer egen regering?

Beklager, men det er en helt dum idé!!

Jeg er tysker, og jeg er glade at tysk er ingen officielt sprog!
Ich kann Leute , die andere nicht ernstnehmen nicht leiden!
rustynail
Mitglied
Beiträge: 61
Registriert: 08.06.2010, 16:44

Beitrag von rustynail »

truemmerlotte hat geschrieben:Jeg er fuldstændig uening med dig.

Hvad er det næste? Ikke længer egen regering?

Beklager, men det er en helt dum idé!!

Jeg er tysker, og jeg er glade at tysk er ingen officielt sprog!
Jeg siger heller ikke at det skal være officelt sprog, men som sagt synes jeg bare det er helt vildt lamt at vi er så utrolig glade for tysk her i Danmark, hvis jeg vil snakke tysk gør jeg det hvis det er officelt sprog, jeg gider sku ikke at rende rundt og snakke 3 forskellige sprog på må og få, hvorfor så ikke skrotte 1 af de 3 sprog? kig på Italien eller Tyskland der kan de kun snakke deres eget sprog.