Hjælp til speciale

Til alle de indlæg som ikke hører til nogle af de andre specifikke mappe-kategorier.
Antworten
Mirja

Hjælp til speciale

Beitrag von Mirja »

Hej alle!

Jeg er specialestuderende i international markedsføring, hvor jeg gerne vil skrive om markedsføringen af tyske produkter eller en tysk virksomhed i Danmark ved at slå på det tyske "made in Germany". Det er fx en markedsføringsform især tyske bil- og hårde hvidevarerproducenter benytter sig af - fordi disse produkter ses som værende af "tysk kvalitet".

Det, jeg især er interesseret i at undersøge, er, hvordan danskernes opfattelse af og holdninger til Tyskland og tyske produkter påvirker en købssituation såvel positivt som negativt. Jeg ved, at nogle produkter sælger sig selv (biler osv.), mens andre generelt ikke vækker den store købetrang hos danskerne, fordi disse produkter ikke forbindes med "tysk kvalitet". Produkter med et dårligt image vil man derfor ikke kunne sælge via en "made in Germany" markedsføring - og de er derfor heller ikke interessante for min problemformulering.

Jeg er derimod interesseret i produkter eller virksomheder med et godt eller neutralt image, men er efterhånden løbet tør for idéer... Samtidigt vil jeg skrive mit speciale i samarbejde med en virksomhed, så begge parter får noget ud af det - jeg får en praktisk vinkel på min opgave og virksomheden får nye input til markedsføringen.

Jeg vil derfor høre, om der er nogen af jer, der kan hjælpe mig med idéer til et produkt eller en virksomhed? Måske har I endda en kontakt til et dansk firma, et tysk datterselskab her i landet eller en tysk virksomhed, der gerne vil eksportere til Danmark?

Alle forslag modtages med glæde!

Mange hilsner
Mirja