Tyske tv-kanaler via satellit

Til alle de indlæg som ikke hører til nogle af de andre specifikke mappe-kategorier.
Martin H.

Tyske tv-kanaler via satellit

Beitrag von Martin H. »

På Tysk.dk har vi fået en forespørgsel på hvordan man billigst kan modtage tyske tv-kanaler via satellitten ASTRA i DK. Såvidt jeg er orienteret, kan man modtage mere end 20 tyske tv-kanaler (ARD, ZDF, N3, RTL, 3SAT, SAT-1, PRO 7, RTL2 m.fl.) - hvis man har en lille 60 cm´s parabol og retter den mod Astra-satellitten 19,2 Øst: Se bl.a. her:
http://www.sattv.dk/satellit/begynderguide.aspx

Men har nogle af brugerne her i forum erfaringer med dette? Og hvor køber man en sådan billig parabol og hvordan opstiller man parabolen??
Vi vil gerne skrive en lille guide om det her på Tysk.dk - da det efterhånden ikke mere er muligt at se tyske tv-kanaler via TDCs kabel-nettet eller hos diverse danske antenne-foreninger i DK.

hilsen
Martin,
Redaktionen, Tysk.dk
Zuletzt geändert von Martin H. am 15.04.2002, 11:09, insgesamt 1-mal geändert.
Jane

Beitrag von Jane »

Hej,
Du har helt ret - en lille parabol vendt mod den rigtige 'stjerne' og vupti - så kan man se alle de tyske programmer man vil!
Hvor man køber den? I Tyskland! De sælges vist nærmest ikke i DK. Vores gik i stykker for nogen tid siden og vi søgte forgæves efter en ny receiver hos de største danske tv-forhandlere. Her hører der typisk en pakke med viasat eller andet abonnement med. Og så er en receiver jo også meget billigere i Tyskland!
Mht. den nøjagtige indstilling, så følger der som regel en tydelig brugsanvisning med. Vores var enddog forprogrammeret, så det var kun et spørgsmål om at dreje den så den pegede på satelitten.
mvh. Jane
Zuletzt geändert von Jane am 15.04.2002, 11:18, insgesamt 1-mal geändert.
GSV Burgenland

Beitrag von GSV Burgenland »

Det et meget let at modtage tyske satellitkanaler fordi de er alle ukodede. Det er bedst at købe en digital modtagere for at kunne kigge på programmer som Eins Muxx eller ZDF info.
Det kan godt være at man anbefales at købe et Viasat abonnement som her i Østrig når man spørger efter digitale programmer og expedienten siger at det er umuligt at få en uden et rædselsfuldt Premiere abonnement.
Men det findes modtager uden Viaccess eller Conax modul...

Hvordan man modtages programmer ? Det er virkelig ikke noget problem. Jeg fatter ikke helt rigtig hvorfor man skal vejledes ?
Du må kun søge Astra satelliten på 19 øst og det er næsten alt
Jeg anbefaler at have et blik på www.lyngsat.com :))
Zuletzt geändert von GSV Burgenland am 15.04.2002, 18:44, insgesamt 1-mal geändert.
roskilde

Beitrag von roskilde »

Hvis man kører til den næste "Walmart-Supercenter" i Tyskland, så har de normalt også 60 cm Astra parabol-antennter med receiver til en billig pris.

De koster omkring EURO 80 og mere ( tror jeg ) med receiver og installations-vejledning, så kan du modtage alle mulige tyske tv-kanaler og nogle andre "for free".
Nogle kommer også med "installations-video"!

Normalt har alle stor "Walmart-Supercenter" også parabol-antenner med receiver i deres teknik afdeling.
Walmart-Supercenter åbner kl. 7.00 eller 8.00 om morgen og lukker kl. 20.00 eller 21.00 om aften.

Her er Walmart-Supercenter adresser i Hamburg-område:

1.) Wal-Mart Supercenter
Beim Strohhause 8
20097 Hamburg

2.) Wal-Mart Supercenter
Neuer Kamp 31,
20359 Hamburg-St.Pauli

Der ligger også en PDF-liste på deres hjemmeside med alle Walmart-Supercenter i Tyskland:

http://www.walmart.de

Der er sikkert også andre muligheder at købe en parabol, f.eks. online-butiker osv.

Med venlig hilsen,
Matthias Jensen
m.jensen@web.de
Roskilde
Zuletzt geändert von roskilde am 15.04.2002, 23:04, insgesamt 1-mal geändert.
Jane

Beitrag von Jane »

Mon "roskilde" får procenter hos "Walmart-Supercenter" / eller provision for at reklamere for netop dette supermarked? :-) En receiver kan man vel få alle steder, hvor de sælger teknik...
Zuletzt geändert von Jane am 16.04.2002, 09:17, insgesamt 1-mal geändert.
roskilde

Beitrag von roskilde »

Was hat das mit dem "Walmart"-Reklame zu tun. Es ging darum ein Geschaeft zu nennen, wo man Parabol-Antennen moeglichst guenstig kaufen kann.
Nicht jeder Daene kennt alle Technikgeschaefte in Deutschland und wie soll er dann wohl wissen, wo es auch guenstig ist.
Es gibt auch genuegend Geschaefte in Deutschland wo man EURO 200 - bis 500 fuer solch eine Parabolantenne zahlt.

Meine Antwort war als "direkte" Hilfe gedacht- fuer einen Daenen.

Wenn ich deine Antwort lese, wie z.B.
"En receiver kan man vel få alle steder, hvor de sælger teknik..."

dann ist das keine Antwort fuer einen der Deutschland nicht besonders gut kennt.

Naechstes mal, wenn z.B. einer hier im Forum nach einer interessanten "deutschen" Job-Webseite sucht, dann werde ich genialerweise einfach mal schreiben:

"Versuch`s mal im Internet" - hilft bestimmt!

Konkrete Frage - Konkrete Antwort ist zumindest meine Meinung.
Sicherlich gibt es hundertausende Technik-Geschaefte in Deutschland, wenn man weiss wo und welche guenstig sind!

Ausserdem steht in der ersten Mail von Martin:
"Og hvor køber man en sådan billig parabol ...??"

Da hilft es kaum, wenn man schreibt "Versuch`s mal im Technikgeschaeft, wenn du eins findest"


Gruss,
Matthias Jensen
m.jensen@web.de

Bearbeitet von - roskilde am 16/04/2002 09:58:04
Zuletzt geändert von roskilde am 16.04.2002, 09:53, insgesamt 1-mal geändert.
GSV Burgenland

Beitrag von GSV Burgenland »

Jeg anbefaler en 80cm dish ! Og hvor den kan købes ? Uden at ville fornærme nogen det er virkelig en helt "dumt" spørgsmål som "Hvor kan man købe brød ? og sådan noget"
Hvis I ikke kan finde noget kan I lede efter NOKIA, TECHNISAT, og så videre på google.de
Zuletzt geändert von GSV Burgenland am 16.04.2002, 10:31, insgesamt 1-mal geändert.
Jane

Beitrag von Jane »

Undskyld Matthias, det var ikke min mening hverken at fornærme dig eller at nedgøre det du havde skrevet. Det er jo meget konkret og brugbart!
Jeg er nok bare forudindtaget vdr. Walmart, det er da den amerikanske gigant, ikke?
Mht. hvor man køber en parabol BILLIGST, så vil jeg råde folk til at tjekke internettet først - man bliver jo meget hurtigt snydt i butikkerne... :-(
Zuletzt geändert von Jane am 16.04.2002, 11:00, insgesamt 1-mal geändert.
gudrun

Beitrag von gudrun »

og hvad med ORF 1 og 2 ????
Zuletzt geändert von gudrun am 17.04.2002, 22:39, insgesamt 1-mal geändert.
Andrea
Mitglied
Beiträge: 268
Registriert: 05.04.2002, 18:02
Wohnort: Deutschland

Beitrag von Andrea »

Vi modtage alle tyske TV programmer med en dansk parabol sattelitten antenne og en dansk receiver. Du skal kun finde kanaler,via 'Sendersuchlauf'.

Andrea
Zuletzt geändert von Andrea am 18.04.2002, 09:26, insgesamt 1-mal geändert.
Don't worry - be happy!
GSV Burgenland

Beitrag von GSV Burgenland »

ORF kort fås kun i Østrig.Jeg har noget men jeg bruger det aldrig. TW1 er ukodet hvis du vil kigge på østerrisk tv.
Zuletzt geändert von GSV Burgenland am 18.04.2002, 15:49, insgesamt 1-mal geändert.
gudrun

Beitrag von gudrun »

det forstår jeg ikke .... hvad er TW 1 for noget ???
Zuletzt geändert von gudrun am 18.04.2002, 16:12, insgesamt 1-mal geändert.
gudrun

Beitrag von gudrun »

betyder det, at jeg bare skal købe et ORF kort i østrig, som jeg kan bruge i DK ??
Zuletzt geändert von gudrun am 18.04.2002, 16:17, insgesamt 1-mal geändert.
GSV Burgenland

Beitrag von GSV Burgenland »

Angående ORF det er ikke så enkelt som du tror. Du er nødt til at vise frem din ORF-TV registrering for at få skikket ORF kortet. d.v.s hvis du ikke kender nogen der bor i Østrig som ville gerne skaffe kort for dig kan du godt glemme det hele.
Med undtagelse af seasonkort - men kun hvis du kan finde disse illegale koder ude på nettet. Jeg læste om dem på TV1 Slovenia (txt)



Bearbeitet von - GSV Burgenland am 18/04/2002 19:23:57
Zuletzt geändert von GSV Burgenland am 18.04.2002, 19:22, insgesamt 1-mal geändert.
gudrun

Beitrag von gudrun »

jeg forstår det stadig væk ikke ..... sollen wir vielleicht nit einfach ins deutsche (oder burgenlaenderische ???) wechseln ? also was soll i machen ??? i muss mir zuerst irgendso eine ORF karte in oesterreich beschaffen und was dann ??? muss i dann quasi eine gebuer in oesterreich zahlen, damit i mir des in daenemark anschaun kann ??? bitte mehr info !!! des waer super ORF in DK zu bekommen und da bissl mehr mitzukriegen, was da unten alles so los is ....
Zuletzt geändert von gudrun am 18.04.2002, 21:15, insgesamt 1-mal geändert.