Forsikring på biler i Tyskland

Gode råd om at flytte til Tyskland, Østrig eller Schweiz. Også for danskere, som allerede bor i et tysktalende land
Antworten
michael-k
Mitglied

Forsikring på biler i Tyskland

Beitrag von michael-k »

Hvordan ligger forsikringspriserne i tyskland i forhold til Danmark.

Vi har tænkt os at flytte derned, da jeg har fået job i sønderjylland. Og der jo billig bolig og biler dernede. Men hvad med forsikringer.

Feks en Audi TT hvad vil sådan en koste at få forsikret i Tyskland, findes der hjemmesider hvor man kan regne en cirka pris ud.

Jeg er 29 år og har ikke haft bil før.
eclipse

Beitrag von eclipse »

Prøve www.huk.de
Suetel
Neues Mitglied

Beitrag von Suetel »

Jeg tror det med forsikringer kører på samme måde som i DK. Hvis du ikke har haft bil før starter du i en høj klasse -> dyrt..... jo flere år du kører skadesløst jo billigere bliver det. Det afhænger også af hvad det er for en bil. Biler der "gerne skifter" ejermand (stjæles) eller køres af "nybegyndere" er dyrere i forsikring end en "pampersbombe" / Familiebil. Audi TT hører nok til den lidt dyrere afdeling pga HK (der her hedder PS). Ellers kig under Google.de Autoversicherungen der finder du alle mulige, for det meste vil de sider dog have alle oplysninger på en gang - hvilket man jo ikke lige har når man ikke har bilen endnu - de sender så en e-mail med 20 spam-e-mails fra forskellige forsikringer bagefter, eller ring til en forsikringsmand (kig på de gule sider - de findes også i Tyskland) han / hun er villig til at hjælpe og de fleste er uafhængige og finder som regel den billigste frem til dig.

God fornøjelse med både søgning af bil og forsikring

Gitte / bosiddende i Tyskland
michael-k
Mitglied

Beitrag von michael-k »

Gitte ja det tror jeg nu også, det virker som i Danmark, men det var mere prisen. Feks en Audi TT ville nok koste for mig imellem 30-40.000 om året, hvis jeg ville kunne finde et forsikringsselskab som ville forsikre den, det ville de færreste nok. Så kunne man få sådan en forsikring i Tyskland til halv pris ville det jo begynde at ligne noget :)

eclipse kigger på det, kan se der er en del spørgsmål, så må lige have ordbogen frem ;)
eclipse

Beitrag von eclipse »

Ja det er ikke på dansk ;-)...

Men der et meget godt forsikring med lave priser. Jeg tror det koster mellem 10.000 til 20.000 DKK.
michael-k
Mitglied

Beitrag von michael-k »

Ja så vi nede i en pris der er ved at være med at gøre :)
Antworten