Når lejligheden i Berlin er købt og skal sættes i stand...

Gode råd om at flytte til Tyskland, Østrig eller Schweiz. Også for danskere, som allerede bor i et tysktalende land
Antworten
Sumsar
Mitglied
Beiträge: 10
Registriert: 12.07.2006, 14:10

Når lejligheden i Berlin er købt og skal sættes i stand...

Beitrag von Sumsar »

Er der nogen, der har (gode) erfaringer med at hyre tyske/polske håndværkere til at renovere deres lejlighed?

:?: Hvem har I hevet fat i?

:?: Hvilken aftale har I lavet med dem?

:?: Hvordan er prislejet?

:?: Er der flere "brodne kar" end herhjemme?

Mange spørgsmål - I know - men vil også sætte pris på et svar på blot enkelte af dem.

På forhånd tak
Rasmus
wak-r532
Mitglied
Beiträge: 35
Registriert: 01.07.2006, 21:15
Kontaktdaten:

Beitrag von wak-r532 »

oh, jeg se - undskylt. min dansk er ikke særlig godt ;)

hvis du vil en tysk håndwærker, se www.my-hammer.de . der du kan finde håndwærker i din by, och se deres taksering af andre ordregiverer.

jeg har mailed nogen håndwærkerer att give et tilbud, och jeg tog den, som jeg synede der var den bedste. och jeg var ikke skuffet :)
Sumsar
Mitglied
Beiträge: 10
Registriert: 12.07.2006, 14:10

Beitrag von Sumsar »

Super - tak for hjælpen. :D

Det vil jeg prøve...
Lars Rune
Mitglied
Beiträge: 24
Registriert: 18.06.2005, 02:46
Wohnort: Kopenhgen
Kontaktdaten:

Kan man klunse møbler i Berlin

Beitrag von Lars Rune »

Hej
Jeg har ju nu købt min lejlighed i Berlin.
Var på IKEA Tempelhof på, cykel, forleden og fik købt lidt.
Men undrer om man som her i København kan klunse, eller få tag på noget genbrugs møbler (her i kbh, hvor jeg bor kunne jeg feks indrette en lejlighed på en måned med designer møbler, gennem at se hvad der er i vores skralderum). Men I Berlin virker gader og alt været støvet for alt som kan bruges? Var en gang et sted ved Treptov på noget brugt marked og der var en masse gammelt lort som de ville ha´alt for meget for. Findes der noget med genbrugs stationer eller skralderum, containers på gaden i Berlin? Nogen som ved?
Berlin - kopenhagen.