"De små mænd" på tysk tv

Til alle de indlæg som ikke hører til nogle af de andre specifikke mappe-kategorier.
Antworten
maus

"De små mænd" på tysk tv

Beitrag von maus »

Mon der er nogen der kan løse denne lille diskussion. De jeg var barn i 70´erne og begyndelsen af firserne så vi meget tysk tv. Ind imellem reklame-blokkene var der små tegnefilm/animerede klip med nogle små mænd. Syntes jeg kan huske der var 3 og at de havde små kasketter/huer på. Det var bare nogle små korte klip. Mon nogen af jer kan huske hvad de hed, og kan nogle finde dem på nettet? Det gælder en kasse øl, så jeg håber i kan hjælpe..Tak Ansi
Zuletzt geändert von maus am 03.08.2003, 03:35, insgesamt 1-mal geändert.
evi jensen
Mitglied
Beiträge: 1080
Registriert: 01.12.2002, 09:42
Wohnort: bindslev, Danmark

Beitrag von evi jensen »

hej ansi,
du skriver ikke, hvilket program i så, men hvis det var ZDF, så hedder de "små mænd" mainzelmännchen. de er sechs stykker, og kommer i dag stadig væk - bare ikke så mange gange.
Man kan også købe dem på www.ebay.de , men jeg tror faktisk også, man kan købe dem hos ZDF. På ebay har man nok større chancer for at få nogle af de ægte gamle figurer. De er samlerobjekter, derfor er de tit ikke billige.
Håber du får din kasse øl - skål,
evi
Zuletzt geändert von evi jensen am 03.08.2003, 07:40, insgesamt 1-mal geändert.
maybritt h
Ehrenmitglied
Beiträge: 3092
Registriert: 28.12.2001, 14:40
Wohnort: berlin, deutschland (muttersprache: dänisch)

Beitrag von maybritt h »

Hej!
@maus: kig her: http://www.mainzelmaennchen-planet.de/ der finder du bl.a. historien omkring dem.
Det er rigtigt at man kan købe dem hos ZDF (de har en shop her i Berlin), men det er selfølgelig ikke de originale figurer.

Hilsen Maybritt
<font color=red>moderator</font id=red>
Zuletzt geändert von maybritt h am 03.08.2003, 11:18, insgesamt 1-mal geändert.
"Think twice before posting.
If you don't want your future boss to read it,
don't post it."
maus

Beitrag von maus »

Tusind tak for jeres svar og for hjælpen. Må hellere så lidt mere ZDF. For det er godt nok mange år siden jeg har set de små fyre, selv om de var mine helt store farvoritter da jeg var mindre
Anne