Tyske tv-kanaler via satellit

Til alle de indlæg som ikke hører til nogle af de andre specifikke mappe-kategorier.
gudrun

Beitrag von gudrun »

du redest von irgendwelchen illegalen codes via internet und arbeitest bei der gendarmerie ??? spassig (hihi) ....
Zuletzt geändert von gudrun am 18.04.2002, 21:19, insgesamt 1-mal geändert.
GSV Burgenland

Beitrag von GSV Burgenland »

Wusste nicht, dass mein dänisch so schlecht ist.(heul)
1.) Bin ich nicht bei der Gendarmerie, sondern mache nur die Website
2.) Klar gibt es im Netz illegale Codes ! Sagen dürfte ich das auch als Gendarm (nur nicht http:/xxxxxxx.com) oder so
Alle Händler schreiben "Diese Karten sind zu Versuchszwecken da, bla bla bla - was das wohl heisst)
3. Du kannst keine TV Karte kaufen. DU brauchst eine ORF Registrierung, sprich den Zettel mit der Nummer, wo Du Dich angemeldet hast, gibt ja auch Schwarzseher - dann musst Du einen Beitrag zahlen, nach einem Monat bekommst Du die Karte per Post)
Sprich: Wenn Du niemanden in Österreich kennst, der Dir so eine Karte zum Geburtstag schenkt, kannst Du es vergessen...
Wenn Du die Karte mal hast, fallen keine Gebühren mehr an. Die Karte kostete ö so 300 Schilling. Du brauchst aber so ein komisches Premieremodul und dasssssss ist sooooooo teuer, dass ich es nicht gekauft habe...
ca. 200 Euro !!
TW1 = österreichischer Wetter und Sportkanal auf dänisch: sgu kedelig...
Håber mine dansk-kundskaber var ikke for dårlige men jeg har ikke skrevet noget på dansk i 5 år

Bearbeitet von - GSV Burgenland am 18/04/2002 23:44:30
Zuletzt geändert von GSV Burgenland am 18.04.2002, 23:36, insgesamt 1-mal geändert.
gudrun

Beitrag von gudrun »

det har ikke noget med dit dansk at gøre !!! jeg tror, at jeg heller ikke ville havde forstået det på tysk ..... det er bare mis som er en "technische nuss" ..... jeg skal altså bare tilmelde mig (dansk adresse eller skal det være en østrigsk adresse ??) og købe premieremodul .... er det nok ?
Zuletzt geändert von gudrun am 19.04.2002, 10:40, insgesamt 1-mal geändert.
GSV Burgenland

Beitrag von GSV Burgenland »

Nej, det er desværre ikke nok. Du kan ikke tilmelde dig når du bor udenlands. Du må bevise ORF først at du
1.) lever i Østrig
2.) har gyldig registrering

Du er nødt til at udfylde en formular, osse...
ORF vil absolut ikke sælge kort til udlændinge pga copyright.
Zuletzt geändert von GSV Burgenland am 19.04.2002, 19:01, insgesamt 1-mal geändert.
gudrun

Beitrag von gudrun »

er det så i orden, hvis jeg kan få min familie (som stadig væk bor i Østrig) til at købe et for mig ??? eller skal jeg bare glemme det, fodri det er for illegal og for besværligt ???
Zuletzt geändert von gudrun am 19.04.2002, 20:55, insgesamt 1-mal geändert.
GSV Burgenland

Beitrag von GSV Burgenland »

Hvis du har familie der, er det helt i orden ! Du kan bruge kortet uden besvær i Danmark..


Bearbeitet von - GSV Burgenland am 19/04/2002 21:09:55
Zuletzt geändert von GSV Burgenland am 19.04.2002, 21:09, insgesamt 1-mal geändert.
gudrun

Beitrag von gudrun »

og nu bliver det rigtigt interessant !!! skal jeg så bare få deres kort (jeg tror, at jeg skal lige ned og stjæle det ud af deres fjernsyn .....) og så ... schwupti wupp ... kan jeg se ORF ? det er for sejt !
Zuletzt geändert von gudrun am 19.04.2002, 22:16, insgesamt 1-mal geändert.
GSV Burgenland

Beitrag von GSV Burgenland »

Du behøver osse et slags premiere-modul, Gud kun ved hvad den hedder og så kan du kigge på ORF1/ORF2 og 9 ORF2 regionalprogrammer..
For mer information: http://digital.orf.at/

Bearbeitet von - GSV Burgenland am 19/04/2002 22:57:49
Zuletzt geändert von GSV Burgenland am 19.04.2002, 22:56, insgesamt 1-mal geändert.
Jürgen

Beitrag von Jürgen »

Hvis du søger en billig satellitmodtager og bor i Danmark, så kig i den Blå Avis! Der sælges masser af analoge "paraboler" for små penge - folk vil gerne af med dem, fordi de fleste nordiske og engelsksprogede kanaler nu kun kør digitalt. Men tysk TV vil fortsætte med at sende analogt i ca. 10 år - det går meget langsomt med det digitale i Tyskland, fordi næsten alt fortsætter med at være ukodet, og fordi der er så mange modtagere i forvejen. - Alle de såkaldte d/d2mac-paraboler (de "analoge", som man brugte med kort fra Viasat/Canaldigital) kan uden videre modtage de ukodede PAL-kanaler fra Astra-satellitterne. Måske har du en på hylden i kælderen? - Der ligger f.t. ca. 30 tysksprogede TV-programmer analogt på Astra, desuden nogle nyhedskanaler på engelsk (bl.a. CNN) - og ca. 20 tyske radiokanaler.
Zuletzt geändert von Jürgen am 24.05.2002, 14:08, insgesamt 1-mal geändert.
brandborg

Beitrag von brandborg »

I Danmark sælges satellitanlæg via www.satland.dk , der er væsentligt billigere end radio- og TV-forhandlere og uden bindinger til diverse filmkanaler eller lignende. Og jeg modtager ingen procenter fra satland.
Zuletzt geändert von brandborg am 31.05.2002, 10:00, insgesamt 1-mal geändert.
Merth

Beitrag von Merth »

Servus

Ich wohne in Dk aber bin aus Wien...aber es gibt keine radio aus der heimat hier,,,,wo kann ich es finden. Es is ganz glor dass es gibt irgendwo aber i wass net...kann jemand mich helfen?...firdi
Zuletzt geändert von Merth am 02.05.2003, 00:12, insgesamt 1-mal geändert.
Frank H.

Beitrag von Frank H. »

Griaß di, Merth,
geht scho',
entweder 1) durch's Internet, Live-Stream, ORF-Seite shafft's fast automatisch, - du brauchst sowohl Mediaplayer als Real-Player, kostenloser download, und am besten eine flat-rate-Verbindung,
(Note: Radio Voralberg mit Mediaplayer, Steiermark, Burgenland mit Real-Player),
oder 2) mit Sat-Digital-Empfänger, Astra 1, 19,2° Ost : Die ORF Rundfunkkanäle sind alle da, frei zum Empfang (im Gegensatz zu den Fernsehkanälen).
Mehrere privatbetriebene Ö-Rundfunksender gibt es auch im Internet.
MfG Frank.
Zuletzt geändert von Frank H. am 04.08.2003, 01:25, insgesamt 1-mal geändert.
Bernd

Beitrag von Bernd »

Zur Zeit (August 2003) gibt es eine Empfangsanlage bei Bauhaus in DK zu kaufen. Zwar immernoch doppelt so teuer wie in Deutschland (ca. 1000,- Kr.), aber wer sich die Fahrt über die Grenze sparen will oder muss... Habe gerade erstmals son' 60 cm digital ASTRA Schüssel-Dims installiert. Das war alles viel einfacher als befürchtet. Kabel ordentlich an der Hauswand montieren usw. war schwerer als die eigentliche Installation.
Bernd
Zuletzt geändert von Bernd am 05.08.2003, 11:21, insgesamt 1-mal geändert.
gudrun

Beitrag von gudrun »

hallo frank,

welche privaten radiosender meinst du denn? ich haette auch ganz gern FM4, aber auf der homepage nix zum downloaden gefunden ....
OE3 auch nit ... findest du die uber die ORF seite? liebe gruesse, gudrun = anti computer genie
Zuletzt geändert von gudrun am 09.08.2003, 01:20, insgesamt 1-mal geändert.
Frank H.

Beitrag von Frank H. »

Hallo Gudrun,
bei der Hitz' bin I' noch dabei;
tillader mig at skifte til dansk, - har set dine indlæg og betænker indlæggene fra dig under udarbejdning af en slags "Fibel" omkring satellitmodtagning af tysksprogede programmer her i DK, uformelt aftalt med Webmaster.
Gider du selv tjekke programmerne af på den (for os) nyttige :

http://www.radioweb.de/AUT/stationen.html

Håber linket virker, god nat hilsener Frank.
Zuletzt geändert von Frank H. am 09.08.2003, 01:55, insgesamt 1-mal geändert.