TV2 og DR1 er gammeldags

Til alle de indlæg som ikke hører til nogle af de andre specifikke mappe-kategorier.
Antworten
Lemhuis

TV2 og DR1 er gammeldags

Beitrag von Lemhuis »

som tysker der i mange aar har boet i danmark er jeg glad for i det mindste kunne modtage de to störste danske tv-kanaler.
der er dog en ting jeg godt kunne tänke mig at höre jeres mening om:
kan man virkelig väre tilfreds med TV2 og DR1 og deres programtilbud?
er det ikke meget anakronistisk först at starte med udsendelser kl 16 nogle gange? er det ikke frustrerende paa en fredag aften at skulle välge mellem "venner for livet" og "hit med sangen"? (som virkelig minder om tysk tv for 20 aar siden.) godt nok har man flere kanaler de fleste steder men jeg synes ikke TV2 og DR1 kan väre bekendt at blive ved med at väre saa gammeldags.
man betaler da ogsaa for det...
venlig hilsen
hp
Zuletzt geändert von Lemhuis am 14.08.2003, 15:11, insgesamt 1-mal geändert.
Anders_S_P

Beitrag von Anders_S_P »

Nej, DR1 og TV2s programtilbud er ikke særlig spændende. Men hvis vi skal diskutere hvad man kan gøre, så må vi have nogen kriterier for hvad godt TV er.

Det generer ikke mig at TV først starter deres udsendelser sent. Der vil altid kun være et begrænset antal kvalitetsudsendelser, og min erfaring er at de som sender hele døgnet som regel sender dårlig TV det meste af tiden.
Det er irriterende hvis der kommer plat underholdning på begge kanaler, men plejer jeg enten at slukke eller se DR2. Der er desværre ikke seergrundlag nok i Danmark til kanaler som ARTE, og så må man jo se det der er.

Men det, som irriterer mig mest ved TV har dansk og tysk tv til fælles, nemlig reklamerne. De er også på DR1, blot i skjult form. Og næstmest irriterer nyhedsdækningen mig. Den er til tider frygtelig provinsiel.

Men det kunne være interessant at diskutere hvad der er godt tv, og høre nogle eksempler. Jeg kan personlig godt lide historiske reportager. Dem er DR2 ofte god til at lave. På DR1 og TV2 ser jeg kun nyheder og film.

venlig hilsen
Anders Plougsgaard
Zuletzt geändert von Anders_S_P am 15.08.2003, 18:10, insgesamt 1-mal geändert.
Berndt

Beitrag von Berndt »

Jeg er bestemt heller ikke tilfreds med programudbudet på de danske hovedkanaler. Jeg bemærkede lemhuis' henvisning til "Hit med sangen" og vil tillade mig at referere til nogle indlæg i "Er tysk elevernes hadefag?" dateret 6.5.03 - mit bidrag i dennne debat er dateret 5.7.03, hvor jeg bl.a. indirekte omtaler ovennævnte TV-program i forbindelse med brugen - eller udeblivelsen af det tyske sprog i TV: Jeg skrev: -- "Men danskerne kunne få et mere indgående kendskab til tysk, hvis DR og TV2 turde sende nogle tyske krimier og andre tyske film med indhold. De er mere lødige end mange af de amerikanske B-film, der ofte vises i DK. Der er ligeledes masser af gode musikprogrammer i tysk TV med både klassisk og nutidig musik. Men disse programmer finder ikke vej til dansk TV. Hvis der en enkelt gang kommer et indslag fra Tyskland af i dag, hører man en eller anden melodi med Heino eller Freddy Breck i baggrunden. For det er jo sådan noget musik alle tyskere lytter til! - Jeg har oplevet en dansk sanger blive stoppet i et program med spontan sangoptræden, fordi vedkommende anvendte den originale tyske tekst til melodien. Begrundelsen var, at der i det pågældende program iflg. Danmarks Radio kun måtte synges på dansk eller engelsk!"
Det er jo desværre ikke noget, der gør folk mere positivt stemt over for vores naboland mod syd.
Berndt


Bearbeitet von - berndt am 17.08.2003 19:06:10
Zuletzt geändert von Berndt am 17.08.2003, 19:03, insgesamt 1-mal geändert.
Frej

Beitrag von Frej »

Fuldstændig enig, de danske, og også de svenske programmer er for underlødige. I DR må de have en mærkelig opfattelse af kvalitet. At DR mangler penge og derfor bruger genudsendelser er en anden sag. Men der kunne sikkert spares en god del. Der er vist for mange journalister ansat. For underligt nok kan man i Tyskland klare sig med 15 min. TV-avis. Men her skal der interviews og analyser flettes ind. Er det ikke for meget? Når der så kun bliver kort sendetid til rest, bringes B-produktioner, eller "studievært"-udsendelser, hvor der fokuseres mere på studieværten end på emnet.

På de tyske kanaler (de ikke reklamefinancierede) er der mange gode musikudsendelser. Især på SAT3. Hele operaer, af høj kvalitet. Mange koncerter med berømte dirigenter. Hertil adskillige skuespil. Men også min kæphest, nemlig krimier, hvor Derrick indtager 1.pladsen. Dansk TV synes nok ikke denne serie er god nok, hvorfor? Til november skal jeg selvfølgelig se Johannes Heesters 100 års fødselsdag, det bliver fantastisk! Han er jo også ved at indspille en film nu, helt utroligt.
Zuletzt geändert von Frej am 08.09.2003, 13:22, insgesamt 1-mal geändert.
Dakini

Beitrag von Dakini »

Jeg syntes mäske nok at dk er gammeldags hvad angär udvalg osv, men jeg mener helt klart at der er meget bedre jounalistik pä dr. Og deres hjemmeside indeholder alt fra en hjemmeside for unge til en om universet, det har tv2 ikke. Desuden mener jeg at havde det ikke väret for Ulle Therkelsen, sä gad jeg ikke se tv2!