Tyskernes syn på os?

Til alle de indlæg som ikke hører til nogle af de andre specifikke mappe-kategorier.
Antworten
Gramstrup
Neues Mitglied
Beiträge: 2
Registriert: 03.01.2007, 15:41

Tyskernes syn på os?

Beitrag von Gramstrup »

Jeg har op til jul skrevet en rapport om vores syn på tyskerne og har nydt godt af enkelte artikler på tysk.dk
I morgen skal jeg så forsvare min rapport, og ikke desto mindre skal jeg diske op med en kort redegørelse for hvad tyskerne synes om os, det er ikke mere end 5-10 minutters tid.

Jeg ville høre om i havde nogle gode links til enten artikler, blogs, forumtråde eller bare et eller andet som jeg kunne referere noget af og bruge til eksamen.

På forhånd tak :D
runesfar

Beitrag von runesfar »

hvis du vil have at høre hvad de VIRKELIG mener - uden filter - vil jeg anbefale dig at læse hvad Koch, Merkel, Stoiber og andre sagde, da SSW blev tungen på vægtskålen ved det seneste valg i S-H. (Jeg har artiklerne, men dersværre ikke her).
Ursel
Mitglied
Beiträge: 3539
Registriert: 22.02.2002, 11:23

Beitrag von Ursel »

Hej runesfar!

Så gælder det at skelne mellem tyske politiker, tyske tourister og flere andre grupper :D

Hilsen Ursel, DK
""Den virkelige opdagelsesrejse går ikke ud på at finde nye lande,
men at se med nye øjne."

---------------------------------------------------------Marcel Proust
...
Gramstrup
Neues Mitglied
Beiträge: 2
Registriert: 03.01.2007, 15:41

Beitrag von Gramstrup »

Jeg burde have nævnt, det skal stå på dansk da jeg ganske enkelt har kundskaberne til at læse tysk på andet end skoleniveau.
runesfar

Beitrag von runesfar »

Ursel - du har ret. Jeg skrev lidt hurtigt....man bør osse skelne mellem borgerlige og venstresnoede, mellem øst og vest etc. Men det var da interessant at da hetzen mod SSW var på sit højeste ramte det min kæreste hårdere end mig. Der var et par tidspunkter hvor hun virkelig tudede - jeg tog det nu mere roligt.

I øvrigt var det interessant, at der var to politikere, som forholdt sig helt perfekt: Krista Sager fra de grønne og Helge Adam Møller fra de konservative i DK.
henningnielsen

Beitrag von henningnielsen »

Hej Gramstrup,

prøv at søg hos det danske mindretals avis, for der skal du nok kunne finde noget.

www.flensborg-avis.de

Og ellers giver jeg runesfar ret.

På den anden side set har visse danske politikkere også deres problemer med mindretallende i Danmark. Her tænker jeg specielt på det tyske mindretal og tildels også vore grønlandske og færøiske rigsfæller.

En lille tilføjelse har jeg dog - mon ikke der er en del (tyske) politikere der har det på denne måde: danskere er flinke og rare, så længe de ikke gør brug af deres politiske magt (i Sydslevig). De må gerne betale for deres sociale indretninger i Sydslevig (og dermed lette den økonomiske byrde for den tyske stat), men tilskud eller ligestilling med de tyske indstitutioner kan der ikke blive tale om (selvom der står noget ganske andet i København- Bonn aftalen!).

Så nu bliver der nok ballade igen ;) Derfor stopper jeg med at skrive nu ;)
Martin Hofer

Beitrag von Martin Hofer »

Lad os nu ikke diskutere om minderhedene, det hjælper Gramstrup næppe ...
Men der var nogle diskussioner her i forumet, som måske hjælper, f. eks.
[url=http://www.dk-forum.de/forum/viewtopic.php?t=8658]den her[/url].

-- Martin