Sprachübung - sprogtræning II

Deutsche schreiben auf Dänisch &
Danskere skriver på tysk!
Berndt

Beitrag von Berndt »

@Pippilotta

Som skivet før havde jeg store problemer med svimmelhed > Som skrevet før.....

@Nullermand

Sætningen du slet ikke kunne forstå er nok også forkert: for det første findes "rasere noget af" (etwas abrasieren -> umgangsspr. als: etwas wegfegen, wegreißen usw.) nok ikke. Jeg fandt kun "rasere", og ordet bruges åbenbart uden præposition, men så med den samme betydning.

Nu forstår jeg det bedre! → Jeg ville fx sige: ”Orkanen raserede hele haven; den flåede (eller rev) bl.a. 2 store grene af vores skyrækker”.
Ja, du har da ret, det hedder skyrækker (vi har nemlig 3 skyrækkere i haven, men jeg har aldrig før gjort mig den ulejlighed at undersøge, hvad de hedder, mea culpa :oops:

”...men skyrækker bruges nok flest.... hvis der overhovedet kan være tale om færrest og flest - skyrækker/skyrækkere ser man jo i det hele taget ikke så tit”.
> man siger "..(navnet) skyrækker bruges nok mest" (= oftest, i de fleste tilfælde).

(@Pippi): ..dejligt at læse, at du overkom din sygdom. > at du kom over din sygdom (Krankheit: at du kom over sygdommen = ...dass du die Krankheit überwunden / gut überstanden (hast))
(viel Arbeit: ….at du overkom arbejdsbyrden = dass du alles hast bestritten / bewältigt können).
marsvin
Mitglied
Beiträge: 1566
Registriert: 27.12.2005, 07:55
Wohnort: 38304 Wolfenbüttel

Beitrag von marsvin »

Hej I kære
„...som har fremkaldt de store bølger. > (Helt rigtigt!) HELT RIGTIG?????
Berndt, det var netop udtrykken jeg overvejede så meget...og det er helt rigtig??? Hurra Hurra.

Jeg vil i dag bare skrive få linjer fordi jeg er temmelig bedrøvet....vores fælleskat måtte blive aflivet i dag. Så vores nabo, min mand og jeg er meget sørgmodige.

Pippi – fint at høre Du har det bedre nu!

Nullermand – ja, ”Die Nordsee” kan købes på dvd. Men der er forskellige dokumentationer – Nordsee von oben, Ostsee von oben, Die deutschen Kuesten osv. Jeg ved faktisk ikke, om dvd'en du har set, er filmen vi har set i biografen. Det kan godt vær, min kollega så denne film i forår.
Jeg kan virkelig anbefale den. I øvrigst elsker jeg denne slags film/dokumentationer meget.

Det var nok fra mig, måske skriver jeg mere i morgen.
Hilsen
Gabi
marsvin
Mitglied
Beiträge: 1566
Registriert: 27.12.2005, 07:55
Wohnort: 38304 Wolfenbüttel

Beitrag von marsvin »

Hallo hallo???? Hvor er I alle? [url=http://www.cosgan.de/smilie.php][img]http://www.cosgan.de/images/smilie/konfus/a015.gif[/img][/url]

Er I alle lige ved med at pynte lejligheden til adventstiden?
Jeg har gjort det og 1. advent kan komme.

Jeg håber I dukker op igen!!!

I ønskes en dejlig fredag-aften og en fantastisk weekend!

Hilsen

Gabi [url=http://www.cosgan.de/smilie.php][img]http://www.cosgan.de/images/smilie/froehlich/a010.gif[/img][/url]
Nullermand
Mitglied
Beiträge: 1326
Registriert: 11.09.2006, 21:35
Wohnort: Hamburg/Lohals

Beitrag von Nullermand »

Hej I kære,

så fik jeg altså mine implantater i går. Ikke noget jeg glædede mig til, men det skal jo overstås. Det var en skrap omgang, skal jeg hilse og sige, og dog var det i sidste ende ikke så slem, som jeg havde frygtet. Jeg fortæller det, som jeg forstiller mig det efter lydene, man kan jo ikke selv se, hvad der sker:

Først bliver tandkødet skåret op og skubbet til side, så skraber kirurgen temmelig brutalt med et eller andet værktøj i knoglehuden (jeg holdt selvfølgelig mine øjne lukket, derfor ved jeg ikke, hvad han brugte), og så kommer forskellige boremaskiner til indsats for at bore et konisk hul ind i kæben. Til sidst bruger kirurgen åbenbart en slags gevindskærer. Når åbningen endelig passer til implantaten begynder han så at "skrue" den fast i knoglevævet. Dertil sætter han en skrue ind i implantaten og drejer rundt og rundt med en skruenøgle i miniature-format - det lyder metallisk og helt mærkeligt inde i hovedet. Så fjerner han skruen fra implataten igen og derefter syer han tandkødet sammen over det hele. Jeg kunne godt mærke, at han bestræbte sig for at knuderne skulle sidde rigtig fast. Og det var jo også godt: det bløder nemlig overhovedet ikke.

I mit tilfælde var det desværre ikke overstået med én omgang - jeg fik jo tre af slagsen. Først en på den venstre side, og efter en lille pause ( ca. to minutter) for at få min puls lidt ned igen, fik jeg to på den højre side. Men fordi det hele er jo lokalt bedøvet kunne jeg ikke mærke, at de to sidste impanlater blev sat i én omgang. Jeg kunne mærke at kirurgen syede tåndkødet sammen for anden gang og tænkte: okay, det var så nummer to, nu får jeg sikkert igen en lille (og efterhånden meget tiltrængt) pause. Og da kirurgen i stedet sagde: "Det var så det" svarede jeg altså: "Ja, så mangler kun den sidste..." Han så lidt forvirret ud men bekræftede, at han altså var færdig. Det var virkelig en lettelse, jeg var jo inderligt indstillet på en halv time mere med støj i hovedskallen og knoglestykker, der springer rundt i min mundhule.... Jeg kom lidt vaklende på benene og fik at vide, at jeg altså var en helt - jeg havde hverken stønnet eller rykket mig så meget som en millimeter under hele operationen... kun nogle gange glemt at trække vejret. "Nu skal De følge min kollega og så tager hun et nyt røntgenbillede - derefter ses vi igen."

Det er slet ikke så nemt at stå bomstille i sådant et røntgenapparet, når man har gele i knæerne, men det gik da nogenlunde og lidt senere, da det nye billede dukkede op på kirurgens computerskærm, sagde han: "Må jeg så præsentere dem for deres tre nye venner! De sidder her, her og her og de vil sørge for, at de aldrig i livet vil komme til at bruge et gebis." Jeg var ellers temmelig sløv efter den time, jeg havde ligget på hans stol, men nu måtte jeg alligevel grine - så godt man altså kan grine når ansigtets nederste halvdel stadigvæk er fuldstændig bedøvet...

Det er det nu ikke længere, til gengæld er jeg muteret til en hamster igen... men det havde kirurgen også forudsagt og det er altså ingenting i forhold til sidste gang. Han havde også forsynet mig med smertepiller og advaret mig om, at det ville gøre ondt i de kommende to eller tre dage - men det tog han (igen) fejl i. Heldigvis! Bortset fra trådene i munden og mit lidt opsvulmet ansigt kan jeg ikke beklage mig over noget som helst. Jeg kan (men ikke må - mælkeprodukter er stadig forbudt pga. mulige bakterier) spise alt som før, og nu skal jeg altså bare vente, vente, vente... og en skønne dag omkring påske i næste år går historien så videre....

Ja, det var altså lidt længere i dag - min erstatning for de mange dage, jeg ikke kunne samle mine tanker og skrive her. Pst... sig det ikke til kirurgen, men: jeg er altså slet ikke nogen helt. Jeg var endda så bange for det det skulle ske, at jeg ikke engang orkede at skrive nogle linjer til jer... og som så tit i livet var det - set i bakspejlet - kun småting, jeg var bekymret for.

Ha´ en rigtig god weekend og en dejlig første adventssøndag!

Kh
Nullermand
Berndt

Beitrag von Berndt »

@Marsvin.

...det var netop udtrykken jeg overvejede så meget > ..netop udtrykket jeg overvejede....

Det kan godt vær, min kollega så denne film i forår. > Det kan godt være, min kollega så denne film i foråret.

Er I alle lige ved med at pynte... > Er I alle lige ved at pynte ...

@Nullermand.

...og dog var det i sidste ende ikke så slem, som jeg havde frygtet. > ..ikke så slemt, som jeg havde frygtet.
...kommer forskellige boremaskiner til indsats for at bore > ..så tages forskellige boremaskiner i anvendelse for at bore...
Når åbningen endelig passer til implantaten > … til implantatet...
begynder han så at "skrue" den fast > ..skrue det fast i knoglevævet.
Dertil sætter han en skrue ind i implantaten (implantatet) og drejer rundt og rundt. Så fjerner han skruen fra implataten (-tet) igen...

Men fordi det hele er jo lokalt bedøvet kunne jeg ikke > Men fordi det hele jo er lokalbedøvet kunne jeg...
...jeg var jo inderligt indstillet på en halv time > jeg var jo i mit indre / i mit sind indstillet...

Bortset fra trådene i munden og mit lidt opsvulmet ansigt > mit lidt opsvulmede ansigt..

Ja, det var altså lidt længere i dag - min erstatning for de mange dage, jeg ikke kunne samle mine tanker og skrive her. (Jeg ville vælge → ...min kompensation for...)

Nullerman-> En rigtig fin beretning! Fortsat god bedring! – og også til dig:
En dejlig første adventssøndag!
marsvin
Mitglied
Beiträge: 1566
Registriert: 27.12.2005, 07:55
Wohnort: 38304 Wolfenbüttel

Beitrag von marsvin »

Hej venner,

Nullermand - brrrrr...sikken en beretning! Men som jeg kunne læse har du overstået alt temmelig godt!

Berndt - tak for rettelsen...eller "forslag" (som du kalder det)

I dag drak vi kaffe med vores nabo. Vi er enige om at hente en ny "fælleskat" fra dyrehjemmet. Vores nabo havde jo katte hele sit liv og det var bare et spørgsmål af tiden (eine Frage der Zeit - ? - ) hvornår hun ville gerne have en kat igen. Vi har besluttet at tage os af katten sammen, det gjorde vi jo med Nicki også.
Lige nu er der små katte i dyrehjemmet som venter på et nyt hjem!!!

Hilsen fra Gabi
lyset
Mitglied
Beiträge: 267
Registriert: 16.10.2009, 23:09
Wohnort: Slesvig-Holsten

Beitrag von lyset »

Hej kære venner

Kun en lille hilsen fra mig i aften. Grunden fordi jeg ikke skrev i sidste uge er, at jeg fuldstændig har fortabt mig i fortiden. Jeg er begyndt at ordne gamle fotos fra de sidste næsten hundrede år og endnu længere tilbage.

Fotos fra mine forfædre, mine forældre som ung, min spæde barndom, skoletiden, teenageralderen osv.

Hele lejligheden flyder med fotos, breve og erindringer og engang imellem – når jeg ser op, eller når telefonen ringer – så har jeg svært med at huske, hvor jeg er hen i verden.

Men der skal sorteres, vælges ud, smides ud og gemmes. Men hvad? Hvilke? Jeg vil ikke bebyrdes med alt for megen fortid. Erindringerne er inde i mit hoved – og hvis de en skønne dag ikke er der mere, så vil for mange billeder heller ikke være hjælpsom.

@ Berndt
Tak skal du have for rettelserne og forslagene.

@ Marsvin
Det var synd, at katten døde så uventet. Men jeg glæder mig meget, at I vil hente en kat fra dyreinternat. Hvad med et søskendepar? De kan gøre dobbelt glæde!
For resten: den talemåde, jeg har citeret ”Hellere levne end revne” har en lidt anderledes betydning end ”Lieber den Magen verrenken als dem Wirt was schenken”. Det betyder omvendt ”Lieber etwas übrig lassen als platzen”.

@ Nullermand
Der er ingen, der bedre kan føle end mig, hvad du er igennem! Jeg har fået fem implantater på en gang! Nu pas bare godt på dig selv og lad være, at løfte tunge ting de næste dage. Det gjorde jeg, fordi jeg fik det alt for hurtigt alt for godt bagefter. Samme eftermiddag begyndte jeg at flytte rundt med møblerne sammen med en ven. Det endte med en blødning og betændelse i kæben, det værste jeg nogensinde har oplevet. Men jeg er virkelig glad for implantaterne og har plejet dem omhyggelig i nu femten år.

@ Pippilotta
Det er dejligt, at du er da igen og at du kom dig over svimmelheden. Nu er vi spændt på din beretning.

Nu blev min beretning meget længere, end planlagt. Måske er det godt, at komme lidt væk fra fortiden og være i nutiden igen – i hvert fald indtil i fremtiden (i morgen)!

Der er tale om, at der igen kommer vindstød af orkanstyrke på torsdag. Jeg må hellere begynde at grave en hule, hvor jeg kan krybe i ly.

Sov godt
Lyset
lyset
Mitglied
Beiträge: 267
Registriert: 16.10.2009, 23:09
Wohnort: Slesvig-Holsten

Beitrag von lyset »

:shock: Hjælp! 160 til 200 km i vindstødene og det hele over 12 timer. Hvor skal jeg hen??? :shock: :shock: :shock:

:? Lyset :?
Berndt

Beitrag von Berndt »

@Marsvin.

Berndt - tak for rettelsen...eller "forslag" (som du kalder det). > her lyder det bedst med: ...rettelserne..

Vores nabo havde jo katte hele sit liv og det var bare et spørgsmål af tiden
> Vores nabo har jo haft katte hele sit liv, og det var jo bare et spørgsmål om tid... hvornår hun ville gerne have en kat igen. > hvornår hun gerne ville have en kat igen.
Lige nu er der små katte i dyrehjemmet > Lige nu er der ungkatte / killinger.....

@Lyset.

Grunden fordi jeg ikke skrev i sidste uge er, ..> Grunden til, at jeg ikke skrev i sidste uge er...

...så har jeg svært med at huske, hvor jeg er hen i verden. > ..så har jeg svært ved at huske, hvor jeg er henne i verden.

så vil for mange billeder heller ikke være hjælpsom. > ..så vil for mange billeder heller ikke være hjælpsomme (=rettelse) ..heller ikke være til nogen hjælp (=forslag).

(Jeg kan ikke lade være med at tænke på ”mit” ordsprog: ”Nichts ändert sich so oft wie die Vergangenheit".
(Wenn du einige alte Bilder wegschmeißt, hast du ja eigentlich die Vergangenheit verändert).

De kan gøre dobbelt glæde! > (eller:) De kan give dobbelt glæde!

Nu pas bare godt på dig selv... > Pas nu bare godt på dig selv....

Det er dejligt, at du er da igen og at du kom dig > ..at du er der igen, og at du...

"Der er tale om, at der igen kommer vindstød af orkanstyrke på torsdag. Jeg må hellere begynde at grave en hule, hvor jeg kan krybe i ly".

"Hjælp! 160 til 200 km i vindstødene og det hele over 12 timer. Hvor skal jeg hen??? > Hvor skal jeg tage hen???"


(Ja, der er mange som ønsker sig et rigtigt beskyttelsesrum i øjeblikket!)

Vi krydser allesammen fingre.
Nullermand
Mitglied
Beiträge: 1326
Registriert: 11.09.2006, 21:35
Wohnort: Hamburg/Lohals

Beitrag von Nullermand »

Hej alle,

@ Berndt: mange tak for rettelserne, dem får jeg sikkert gavn af - jeg er jo inviteret til julefrokost denne weekend og dér får jeg nok lov til at fortælle det hele mindst én gang til. Og mine venner retter mig ikke - de ville ikke sige noget, selvom jeg ti gange i træk brugte "implantaten" i stedet for "implantatet".:(

@ marsvin: hvis din nabo også har et fuldtidsjob kunne det virkelig være en god idé med to katte - enten søskende eller to katte, der kender hinanden allerede fra dyrehjemmet. Jeg havde selv for mange år siden to små hankatte, de var brødre men lignende hinanden så meget, at jeg næsten ville sige de var tvillinger. Dengang boede jeg for mig selv, havde flere jobs ved siden af min Zivildienst og var næsten aldrig hjemme. Men da de to havde hinanden var det helt i orden for dem. De glædede sig når jeg en sjælden gang kom hjem og var slet ikke sur eller fornærmet. De gik ud sammen og kom altid tilbage sammen og mine naboer fortalte mig, at de endda fangede mus sammen i deres haver. :shock:

@ lyset: tror du ikke at du engang kommer til at fortryde det, når du nu smider gamle billeder ud? Min mor har også masser af dem, mange af dem i fotoalbummer, og dem kender jeg jo udenad - men lige i år ledte mine søskende og jeg efter nogle billeder, der måske var gået i glemmebogen. Vi ville finde 70 fotografier til min fars 70års fødselsdag der afspejlede sit livs forløb. Vi fandt de gamle fotoæsker frem fra loftet, også dem der var der efter mine bedsteforældres død, mens mine forældre holdt ferie, og vi havde det så utrolig skæg! Det er nogle gange lige de billeder der blev sorteret fra, der er mest morsomme. Min far som 15- eller 16årig med sin første flaske øl i hånden og et lidt sløret blik... Et bryllupsbillede, hvor vinden oppuster min fars frisure, mens min mor slikker læbestift væk fra foretænderne, og det hele lidt uskarpt - vi skreg af grin! Hvis min mor nu havde smidt disse billeder helt ud dengang hun valgte, hvilken af dem skulle finde plads i albummerne - det ville da være en skam!

Og billeder og breve, de fylder jo ikke så meget, sålænge de ikke er klistret ind i albummerne to eller tre på hver side. En flyttekasse mere eller mindre på loftet... nu da. Kan du vide, om der ikke måske efter mange år kommer én, finder sådan en skat og glæder sig helt vildt? :D

Om stormen: Da "Christian" hærgede for nogle uger siden var der ingen, der forudså at det bliver så slemt. Nu skriver alle om "Xaver" - og derfor tvivler jeg lidt. Mon ikke det viser sig at blive en helt normal efterårsvejrlag... Men okay, jeg ryddede da også altanen. I Danmark hedder Xaver forresten Bodil og på dmi ser det ikke helt så dramatisk ud, synes jeg. Man skal holde sig orienteret om vejrforholdene, står der... Her siger de, at man i hvert fald skal blive indendørs, helst i de næste to døgn. Nuvel... :roll:

Så meget herfra. I det usandsynlige tilfælde at vi overlever katastrofen snakkes vi nok videre, efter vinden har lagt sig... 8)

Kh
Nullermand
Nullermand
Mitglied
Beiträge: 1326
Registriert: 11.09.2006, 21:35
Wohnort: Hamburg/Lohals

Beitrag von Nullermand »

Hej alle,

jeg håber I alle kom godt igennem stormen. Den må virkelig have været slem nogle steder. Her var det som jeg havde formodet: en lille efterårsvind med slud og efterfølgende også lidt sne, og det var det hele. Godt nok har Hamborg oplevet en stormflod nede ved havnen, men det er man jo vant til her i byen, det sker jo mindst en gang om året, og så tager alle derned for at se, om der igen var nogle idioter, der til trods af de mange varsler i radio, tv og aviserne havde parkeret deres biler på fisketorvet. ... :roll:

For mig betyder Bodil nu kun, at julefrokosten er aflyst - buhæææ! :( Den havde jeg glædet mig så meget til og det var jo kun derfor, jeg i går eftermiddags trodsede samtlige varsler om, at man skulle blive hjemme og kørte tredive kilometer hen til min tandkirurg for at (lidt for tidligt) komme af med trådene jeg havde i munden. Jeg ville bare nyde den her julefrokost - og dét helst uden uld i munden. Men nu ringede værtsparret i eftermiddags og fortalte, at de havde ventet i København indtil Storebæltsbroen blev åbnet igen. Så kørte de mod Langeland, men inden de nåede til Korsør var broen allerede lukket igen. Så vendte de om igen, da de fik at vide, at broen ville blive lukket mindst til klokken 21.00.... :shock: Om vi selv nu overhovedet tager til Langeland i morgen afgører vi efter morgenmaden, alt afhængig af vejr- og trafikmeldingerne. Men jeg tror vi prøver, hvis det på en eller anden måde kan lade sig gøre: jeg vil gerne med egne øjne se om Bodil har skånet huset og haven. Det går jeg ud fra - Bodil var jo min svigermor, hvorfor skulle hun rasere vores ejendom - men nej, bare gas: jeg er ikke overtroisk. :D

Jeg er spændt på jeres beretninger om, hvordan I oplevede stormen,

kh
Nullermand
Lippe 1
Mitglied
Beiträge: 1657
Registriert: 06.04.2005, 09:12
Wohnort: Lippe

Beitrag von Lippe 1 »

Hej,
det var ikke så slemt her i vores region (OWL), ikke større problemer.

Grüße aus Lippe
Günter
Berndt

Beitrag von Berndt »

@ Nullermand.

(@ marsvin:)....De glædede sig når jeg en sjælden gang kom hjem og var slet ikke sur eller fornærmet. > ...og (de) var slet ikke sure eller fornærmede.

...til min fars 70års fødselsdag der afspejlede sit livs forløb. > der afspejlede hans livsforløb.
... Et bryllupsbillede, hvor vinden oppuster min fars frisure.. > (forslag :wink: :) vinden "rusker op i" / vinden ”tager fat i” –min fars frisure. Oppuster er ikke forkert, men lyder forkert i denne sammenhæng – derfor mine 2 forslag)
...mens min mor slikker læbestift væk fra foretænderne, > fortænderne...

Kan du vide, om der ikke måske efter mange år kommer én, finder sådan en skat og glæder sig helt vildt?> (forslag :wink: ): Du kan ikke vide, om der måske om mange år kommer én, som finder såden en skat og glæder sig helt vildt.

... helt normal efterårsvejrlag... (mener du efterårsvejrsdag eller efterårs-vejrlig (Witterung)?

"...jeg håber I alle kom godt igennem stormen. Den må virkelig have været slem nogle steder".
>>Vi oplevede 3 ”katastrofer” → vores fuglefoderautomat (hjemmelavet) blev af en kastevind blæst 5-6 meter væk: Ved ”mødet” med jordoverfladen var den lavet om til et samlesæt i 3 dele (:!:) – og alle frøene var selvfølgelig væk. (Så der kommer sikkert nogle spændende grønne spirer til foråret).
Endvidere ”forsvandt” begge lågene på vores 2 grønne regnvandstønder. Jeg havde glemt at surre dem fast før orkanen. Men efter lidt søgen i baghaven dukkede de begge op mellem nogle buske. De havde heldigvis ikke forladt vores have.

...jeg i går eftermiddags trodsede samtlige varsler om, > ..advarsler om, at man skulle blive hjemme
(varsel vedrører som regel "die Wettervorhersage" - advarsel = hvorledes folk rådes til at forholde sig i ekstreme situationer).

...Om vi selv nu overhovedet tager til Langeland i morgen afgører vi efter... > afgør vi efter...
lyset
Mitglied
Beiträge: 267
Registriert: 16.10.2009, 23:09
Wohnort: Slesvig-Holsten

Beitrag von lyset »

Hej alle

Mange tak for jeres gode råd om at gemme billederne som jeg ikke bruger til albums i en kasse. Det vil jeg følge efter. Grunden at jeg ellers overvejede, at smide dem ud er, at jeg ingen efterkommere har. Jeg har to stedbørn, som nøjere betragtet jo ikke har noget med vores familie at gøre. For dem (og for mig selv) laver jeg de her albums.

Med mine søskende har jeg set billederne igennem og byttet ud. De har fået originalerne, så at de bliver i familien. Jeg har stort set kun beholdt kopierne.

Jeg aner ikke, hvorfor jeg føler så stærk et behov for, at rydde op.

Berndt, dit ordsprog er bare så sandt og det passer på ny hver eneste sekund!

Xaver har været nådig her og tårnet gyngede ikke så voldsomt som i stormen Christian – heldigvis. Men jeg havde problemer med al den uro i atmosfæren, først var det lunt, så kom stormen fra sydvest, så drejede vinden i nordvest, så kom tordenvejr, derefter kulden og med sne og dagsfrost i går, mens det blev lunt igen i aftes. Jeg har været træt og uoplagt i to dage.

Men nu kommer det bedste: Jeg har fået mit livs bedste julegave, jeg er simpelthen så kisteglad! Tænk bare, jeg fik engang en megen personlig cd-indspilning fra en skattet ven. Cd’en forsvandt efter en sommerferie i Danmark og jeg troede, at jeg havde glemt den i sommerhuset. Jeg prøvede alt for at få den tilbage, desværre lykkedes det ikke. Forleden ville jeg høre lidt musik i soveværelset på en cd afspiller, som jeg næsten aldrig bruger. Og – halleluja – der fandt jeg min elskede cd igen. Jeg fik hjertebanken og det tog mig en hel dag, inden jeg kunne afspille cd’en, jeg tror, jeg var bang, at den ikke ville spille musikken igen.

Gabi, jeg har været til "Bescherung" i dyreinternatet i dag. Der har været mange søde katte, unge, gamle (en af dem med kun en enkelt tand), men også kattekillinger. Jeg havde lavet nogle pakker med godbidder til hunde og katte. Og min hund har foræret sin frakke væk - lige som Sankt Martin - derfor hedder han nu Sankt Terry (men kun blandt os - han kunne ikke lide frakken).

Nu skal jeg snart ud og lufte hunden. I ønskes en dejlig adventstid.

Lyset
marsvin
Mitglied
Beiträge: 1566
Registriert: 27.12.2005, 07:55
Wohnort: 38304 Wolfenbüttel

Beitrag von marsvin »

Hej venner,
jeg vil hurtig berette at der er to små kattekillinger flytted ind hos vores nabo. Begge to er sort-hvide og vi døbte dem Robin og Jerry. De er født i september-måned – hvor er de søde!
Vores nabo arbejder bare timevis, så er de ikke for langt alene. Men de skal også vide de kan komme i vores lejlighed.
Lørdageftermiddags var de hos os. Vores nabo havde noget at gøre; de skulle ikke være alene nu, da de er så små. Da vi tager os sammen af dem vardet vores tur at leje med dem. Jeg vil lave masser af billeder af de to i løbet af tiden.

Vi hentede dem sidste fredag. Men ikke fra dyreinternatet. Det var en privatperson, som ville have et nyt hjem for 4 killinger.

Lyset:
Det er fint din elskede cd dukkede op igen.

Angående billeder: jeg synes jeg kunne ikke smide et eneste fotografi væk!

Hilsen fra Gabi