Flytter til Wiesbaden, Hessen

Gode råd om at flytte til Tyskland, Østrig eller Schweiz. Også for danskere, som allerede bor i et tysktalende land
Antworten
Stinne
Neues Mitglied
Beiträge: 1
Registriert: 24.03.2007, 08:39
Wohnort: Aalborg, Danmark

Flytter til Wiesbaden, Hessen

Beitrag von Stinne »

Hej

jeg står for at skulle flytte til Tyskland et års tid til sommer og vil høre om der er nogen der kender til nogle "danskerklubber" i Wiesbaden, Hessen? Eller i omegnen. Er meget interesseret i at komme i kontakt med nogle derboende danskere/skandinavere.

Mange tak :D

Mvh Stinne
kolle

Beitrag von kolle »

Hej Stinne,

måske kan du henvende dig til

DEUTSCH-DÄNISCHER KULTURVEREIN RHEIN-MAIN
Vorsitzende: Anne Schöbel-Wiesemann
Lorsbacher Str. 46
65719 Hofheim am Taunus
Tel. +49 (0)6192-5246

Der mødes mange danskere, som bor i Rhein-Main-området. Hofheim er en lille by, som ligger mellem Wiesbaden og Frankfurt.
Hvis du har flere spørgsmål mht. Wiesbaden eller området, så er du meget velkommen til at spørge. Jeg er født og vokset op i Wiesbaden, men har nu boet her i København i næsten ét år.
Mvh,
Kolja
StefanD

Beitrag von StefanD »

Hej Stinne,

jeg kan ikke rigtig svar til dit spørgmål :wink: MEN vi kender området godt fordi vi boede også derhenne for et par år. Sådan når du har spørgsmåler om Rhein-main området eller alt de offizielle ting i tyskland - bare spørge.

mvh Stefan
junis
Neues Mitglied
Beiträge: 1
Registriert: 19.07.2007, 13:55
Wohnort: fischbachtal

Beitrag von junis »

Hej Stinne!
Angäende danskerklubber, kan jeg desvärre ikke hjälpe dig, men jeg er selv en dansker som bor i närheden af Darmstadt - ca. 40 km fra wiesbaden - og der har jeg väret tit (det er en dejlig by)
Jeg har efterhänden boet i Tyskland i seks är - hvad startede som et halvt ärs praktikum - blev längerevarende:) jeg er nemlig blevet gift med en tysker og har tre smä drenge, tvillinger pä fire är og en baby pä fem möneder.
Sä det lader ikke til at jeg kommer "hjem" igen til Danmark forelöbig. - )

Hvis du har spörsmäl osv. skal du bare spörge/kontakte mig..)

Mvh. Charlotte
nielsen
Mitglied
Beiträge: 138
Registriert: 17.10.2006, 18:03
Wohnort: Frankfurt a.M.

Beitrag von nielsen »

Hejsa Stinne

jeg bor i Frankfurt, men har ikke rigtigt mødt ret mange andre danskere hernede. Til gengæld er der en engelsk-talende expat forening, der mødes ret ofte til drinks og/eller middage, både i Frankfurt og Wiesbaden. Det plejer at være rigtig hyggeligt med mennesker af mange forskellige nationaliteter, så hvis du har mod på det synes jeg du skulle prøve at møde op til et af deres arrangementer - det er meget uformelt, og der er næsten altid nye der møder op uden at kende nogen på forhånd.

Tjek hvad der foregår her:

[url]http://www.toytowngermany.com/forum/index.php?showforum=90[/url]

Derudover er der "the dining-out-club", det plejer også at være hyggeligt (men man skal være hurtig for at få en af de normalt kun 20 pladser per event)

http://diningout.meetup.com/105/

KH Gerd
"Und aus dem Chaos sprach eine Stimme zu mir: Lächle und sei froh, es könnte schlimmer kommen! Und ich lächelte und war froh - und es kam schlimmer."
landgraf_von_hessen
Mitglied
Beiträge: 7
Registriert: 13.07.2007, 14:31
Wohnort: Frankfurt am Main
Kontaktdaten:

DK Stammtisch i Frankfurt

Beitrag von landgraf_von_hessen »

Hej !

Tjek vores stammtisch i Frankfurt:

http://www.facebook.com/home.php?ref=home#/group.php?gid=6717609319


/bent
Mine Mottos:
.
Nihil Intentatum & Intet kommer af sig selv, undtagen lommeuld!

bent@thelastviking.dk eller bent.hansen@ecb.europa.eu