Købe bil i Tyskland eller eksport fra Danmark

Gode råd om at flytte til Tyskland, Østrig eller Schweiz. Også for danskere, som allerede bor i et tysktalende land
Antworten
HeidiB
Mitglied
Beiträge: 5
Registriert: 31.07.2012, 13:01
Wohnort: Neumünster

Købe bil i Tyskland eller eksport fra Danmark

Beitrag von HeidiB »

Hej alle

Jeg er for nyligt flyttet til Tyskland, og vil nu gerne nyde godt af de billigere biler, og er derfor ved at kigge på en.

Jeg har været ude og prøvekøre to biler, og prisen er også noget billigere end hvad samme biler koster i Danmark - MEN så fik jeg at vide, at det faktisk er endnu billigere at købe en i Danmark og eksportere den til Tyskland.
Er der nogen der har erfaringer med dette? Er der meget at spare?
Er det bøvlet med alt muligt papirarbejde, så det i sidste ende ikke kan betale sig?


Håber I har haft en god påske :)

Mvh Heidi
jetrotte
Mitglied
Beiträge: 7
Registriert: 15.09.2012, 17:13

Beitrag von jetrotte »

Jeg skal have min udenlandske bil på tyske nr.plader.

Da jeg er blevet ADAC medlem 44 Eur årligt - hjælper ADAC og giver vejledning som FDM i Danmark.
ADAC ligger til højre bygningen i Förde Park Flensburg

ADAC har som FDM billige forsikringer og du kan læse på ADAC's site at
du allerede har tjent de 44 Eur ind, det er forklaret ganske tydeligt.
http://www.adac.de/mitgliedschaft/mitglieder-vorteilsprogramm/deutschland/default.aspx?ComponentId=155938&SourcePageId=6729

ellers kan du downloade blanketten her:

http://www.strassenverkehrsamt.de/artikel/importieren-von-eu-gebrauchtwagen hedder PDF Import von EU-Gebrauchtwagen
Udenlandsdansker
Mitglied
Beiträge: 166
Registriert: 02.02.2011, 21:59
Wohnort: Bayern

Beitrag von Udenlandsdansker »

1) Sammenlign den tyske og den danske versions udstyr meget grundigt; meget ofte er de ikke identiske.

2) Gå ikke ud fra den tyske listepris! Gå til en tysk forhandler og spørg efter "Hauspreis" - der kan være op til 20% rabat at hente! Bilforhandlere i Tyskland er MEGET sultne i øjeblikket, da markedet er brudt helt sammen!

3) Det var engang (for ca. 20 år siden) meget populært at købe biler skattefrit i Danmark, køre dem til Tyskland på grænseplader og indregistrere dem i Tyskland (hvorved der skulle betales 19% moms/MwSt i Tyskland). Men det fungerede kun fordi fabrikanterne "solgte" bilerne meget billigere til de danske forhandlere, for at der i det hele taget kunne sælges nogen biler i Danmark. Efter sigende er en del fabrikanter, bl. a. VW, holdt op med det. Jeg synes heller ikke at man læser meget om den købsmulighed mere, så jeg tror den er "døet ud".
Kaellepot
Mitglied
Beiträge: 642
Registriert: 15.11.2005, 13:44
Wohnort: München

Beitrag von Kaellepot »

Vi bor i Sydtyskland og köbt en Seat Leon i Hobro som var meget billigere den gang i basis prisen .
Jeg syntes at det var meget overraskende at alle de der ekstras ogsa var meget meget billigere.

Men helt klar - der er sket noget i bilmarket. Du skal sammenligne hvad bilerne koster.
HeidiB
Mitglied
Beiträge: 5
Registriert: 31.07.2012, 13:01
Wohnort: Neumünster

Beitrag von HeidiB »

Bare lige for at update jer på mit spørgsmål, så fik jeg fat i en bilforhandler, som havde haft erfaring med dette tidligere. Han fortalte at det ikke er billigere at købe bilen i DK og eksportere den til Tyskland mere..
Det er altså billigst bare at købe den i Tyskland...