god sprogundervisning i København?

Deutsche schreiben auf Dänisch &
Danskere skriver på tysk!
Antworten
emila
Mitglied
Beiträge: 38
Registriert: 20.04.2007, 15:10
Wohnort: Kopenhagen

god sprogundervisning i København?

Beitrag von emila »

Kære DK- venner

Er der nogen der kan hjælpe mig med informationerne om god sprogundervisning i København?

Jeg har allerede startet på Studieskolen, men oplever undervisningen som udsædvenlig kedelig og deprimerende… Desværre, især fordi jeg fra starten af har været meget entusiastisk og interesseret i at komme så langt som muligt. Men nu bliver jeg simpelthen utålmodig :( Jeg har brug for godt dansk både på arbejdet og privat og leder derfor efter en mulighed for at komme frem.

Jeg er meget taknemmelig for alle informationer og råd

Med kære hilsen

Fortvivlet tysker
Melly

Beitrag von Melly »

Hi emila,

jeg går selv på studiesskolen og jeg kan godt forstå, hvad du mener!
Da jeg kom til Modul 3, tænkte jeg, at alt hvad vi lærer er gentagelser. Men det ændrer sig når man er i Modul 5!! Så bliver det utrolig svært og man lærer at anvende sproget rigtigt.
Jeg tror ikke, at det vil være anderledes på en anden skole!
I hvilken modul er du nu?
Hvis du keder dig, så kan jeg anbefale at gå på skriftlig fremstilling, det er en grammatik kurs, og her lærer man sproget på en anvanceret måde.
( Nogen gang er det så svært at jeg kommer helt deprimeret hjem og tænker: Nu har du lært dansk i et år og overhovedet ikke forstået noget!!)

I er meget velkommende at rette min tekst! Har eksamen PD3 i 3 uger.. :(

Hilsen Melanie
emila
Mitglied
Beiträge: 38
Registriert: 20.04.2007, 15:10
Wohnort: Kopenhagen

Beitrag von emila »

Hej Melanie

det er jo fint, at du skriver så godt efter har lært dansk i kun et år :D
Jeg har desværre kun haft et uregelmæssigt forløb med dansk: for to år siden har jeg startet med at tale med min kæreste og hans familie og venner dansk (det klarer jeg ret fint), men det er først siden januar, at jeg også bor i DK. Nu laver jeg opgaver osv., er kommet på Modul 5 for at få lidt mere struktur i sproget...

jeg kender skriftlig fremstilling godt og du har ret: der er mange spændende ting, man tager hjem med . Men også derover er gruppen meget heterogen: en del keder sig, resten ved ikke, hvad der drejer sig om. Men der finder jeg nok ud af det.

Held og lykke til PD3 om tre uger!!!

Hilsen

emila