Forsikringsselskaber i D - en jungle?

Gode råd om at flytte til Tyskland, Østrig eller Schweiz. Også for danskere, som allerede bor i et tysktalende land
Antworten
Mikkel
Mitglied
Beiträge: 17
Registriert: 30.10.2008, 21:42
Wohnort: Flensburg

Forsikringsselskaber i D - en jungle?

Beitrag von Mikkel »

Min forlovede og jeg skal flytte til Tyskland i starten af december, og vi har egentlig styr på det meste - lige bortset fra forsikringerne. Hold da op en jungle af forsikringsselskaber der er i Tyskland! JEg ved godt det måske er meget at bede om, men kan nogen herinde give nogle forslag til hvilket selskab vi bør anvende, i forhold til at vi skal bruge følgende forsikringer (selvfølgelig helst selskaber, du selv har haft stor gavn af). Jeg synes mange af disse "Versicherungs-Vergleich"-sider er forvirrende - eller oprettet af et egentlig forsikringsselskab, som så trumfer med deres eget forsikringstilbud. Vi skal bruge følgende forsikringer:
1) (Person-)Ansvarsforsikring - det er vel Privathaftpflichtverscherung?
2) Indboforsikring - Hausratversicherung?
3) Udvidet hundeforsikring - Erweiterte Hundehaftpflichtversicherung - SKAL være udvidet
4) Lovpligtig knallertansvarsforsikring (dansk knallert-30/EU-scooter, det er vel den tyske "Moped bis 45 km/t"?)
5) Evt. bilansvarsforsikring (bilen står ikke i mit navn, men overvejer alligevel denne forsikring) - Kfz-Haftpflichtversicherung

De ovenstående skulle meget gerne kunne fås hos samme selskab, men fair selskabskombinationer er også glimrende.
På forhånd mange tak for den store hjælp!

Hilsen
Mikkel
Otis

Beitrag von Otis »

Hej!

PN er på vejen :wink:


MvH Basti
micha_i_danmark
Mitglied
Beiträge: 1206
Registriert: 14.02.2007, 17:04
Wohnort: Dragør

Re: Forsikringsselskaber i D - en jungle?

Beitrag von micha_i_danmark »

Hej Mikkel,

det har du jo ret i - den er forvirrende og jeg kender heller ikke til en hjemmeside som ligner den danske "forsikringsluppen".

Men du kan godt prøve at kigge lidt rundt på Stiftung warentests hjemmeside, for se sammenligner også forsikringsselkaber og har normalt også hvert år en "forsikring" specialudgave af deres magazin, som kan købes i kioskerne i Tyskland.

[url]http://www.test.de/suche/?q=versicherungen&ff=%3fquery%3dversicherungen%26filterart%3d%253C%2521--002--%253ETests%2b%252B%2bThemen__test%26language%3dde[/url]

1) (Person-)Ansvarsforsikring = Privathaftpflichtverscherung
2) Indboforsikring = Hausratversicherung
3) Udvidet hundeforsikring = Erweiterte Hundehaftpflichtversicherung
4) Lovpligtig knallertansvarsforsikring (dansk knallert-30/EU-scooter, det er vel den tyske "Moped bis 45 km/t"?) ja.
5) Evt. bilansvarsforsikring (bilen står ikke i mit navn, men overvejer alligevel denne forsikring) - Kfz-Haftpflichtversicherung. Ja, men det skal være ejernen som tager forsikringen. Det findes "Teilkasko" og "Vollkasko". Du skal mindst have Teilkaskoforsikringen. Tyskland har også en rabatsystem som kaldes "Schadensfreiheitsrabatt". Så betaler man mindre når har har været forsikret for flere år uden skader. Det kan være lidt vanskellig at overføre den lignende rabat fra Danmark.

I kan godt bruge forskellige forskringselskaber. Rabatsystemet for flere forsikringer ved den sammen selskab er mindre hyppig i Tyskland.

Hilsen

Micha
Mikkel
Mitglied
Beiträge: 17
Registriert: 30.10.2008, 21:42
Wohnort: Flensburg

Beitrag von Mikkel »

Mange tak for jeres svar indtil videre (også dem via PN), det ser ud til at jeg må en tur forbi HUKs hjemmeside... :)

Og til dem der hellere taler tysk, så må I hellere end gerne skrive jeres svar på tysk, fik 12 skriftlig og 10 mundtlig i tysk A-niveau i 3g, så jeg forstår det skam glimrende. :)