Et hurtig spørgsmål om bilforsikring

Gode råd om at flytte til Tyskland, Østrig eller Schweiz. Også for danskere, som allerede bor i et tysktalende land
Antworten
SJakobsen
Mitglied
Beiträge: 5
Registriert: 26.12.2008, 16:11

Et hurtig spørgsmål om bilforsikring

Beitrag von SJakobsen »

Påtænker at flytte til D og arbejde i DK. Jeg har brugt einsurance.de til at undersøge forsikringspriser, men jeg er itvivl om bilforsikringen. Der er tilbud på 2000-2500€, men så står der "SF-Klasse Haftpflicht0 (190% - 230%)" "SF-Klasse Kasko0 (125% - 155%)" er det så inkluderet i tilbudene eller kommer det oveni, således at jeg kommer til at betale 6000-7500€?

På forhånd tak for svarene.

Søren
Christian
Mitglied
Beiträge: 267
Registriert: 30.01.2003, 17:17
Wohnort: Halle/Westf., Deutschland

Beitrag von Christian »

Hej Søren,
det er et vanskeligt tema! I hvert fald er en Hapftpflichtversicherung obligatorisk, som dækker skaden du selv har forårsagt. Prisen afhænger af bilens HK-tal, jo mere des dyrere.
Hvis du er uden skade i en række år, så kommer du i stigende SF - klasser (Schadenfreiheitsklasse). Hvis du havde et svarende forsikring i DK, er det en god ide at spørge forsikringen. om du kan tage de år med til Tyskland du kørte uden skade i DK. Så har du en chance for at rykke frem til de billigere SF-klasser.
Desuden har du brug for en forsikring til skadene du selv har bevirket med din egen bil. Du kan vælge mellem Teilkasko (TK), der dækker glasbrud, tyveri, uheld med dyr og en del til, du får opklaret hos forsikringen. Den anden, dyrere version er en Vollkasko-Versicherung, begge fås med lav og høj "Selbstbeteiligung", d.v.s., du betaler en del af skaden selv, fx 300 eller 600 eller 1000 €.
Kaskoversicherungen dækker også skaden i blikken fx hvis du er kørt på et træ. Men beløbet, som forsikringen betaler er afhængig af bilens nuværende værdi. En ny bil kan derfor repareres til mange €, men hvis din bil allerede er 6 / 7 år gammel, får du kun en brøkdel af bilens pris, da den var ny. En Vollkaskoversicherung som sidst nævnt betaler sig næsten kun til nye eller næsten nye biler ikke til ældre, i dette tilfælde skal du nøjes med en Teilkasoversicherung mit Selbstbeteiligung.
Een ting til: Prisen afhænger
1. om bilen parkerer natten igennem ved gaden eller i en lukket garage
2. om du alene er chaufføren eller om der er også andre personer, der bruger bilen. Rigtig dyr bliver det, hvis du har børn i alderen mellem 18 og 30, der kører bilen, fordi denne gruppe forårsager en del uheld.
3. kommer det an på, hvor i Tyskland du bor - prisene er indelt i Regionalklasser storbyer er dyrere end landsbyer osv.

Er du med? Som sagt, det er lidt vanskeligt!

hilsen

christian
Ralf180
Mitglied
Beiträge: 29
Registriert: 12.09.2006, 22:00
Wohnort: Nordhessen

Beitrag von Ralf180 »

Über die fagforening wird es möglicherweise biliger. Die sind bei der Versicherung Alka.dk
[url]http://www.alka.dk/[/url]
[url]http://www.tib.dk/sider/fordele/bank_og_forsikring/[/url]
Viele Grüße von
Ralf 180
SJakobsen
Mitglied
Beiträge: 5
Registriert: 26.12.2008, 16:11

Beitrag von SJakobsen »

Christian hat geschrieben:Hej Søren,
det er et vanskeligt tema! I hvert fald er en Hapftpflichtversicherung obligatorisk, som dækker skaden du selv har forårsagt. Prisen afhænger af bilens HK-tal, jo mere des dyrere.
Hvis du er uden skade i en række år, så kommer du i stigende SF - klasser (Schadenfreiheitsklasse). Hvis du havde et svarende forsikring i DK, er det en god ide at spørge forsikringen. om du kan tage de år med til Tyskland du kørte uden skade i DK. Så har du en chance for at rykke frem til de billigere SF-klasser.
Desuden har du brug for en forsikring til skadene du selv har bevirket med din egen bil. Du kan vælge mellem Teilkasko (TK), der dækker glasbrud, tyveri, uheld med dyr og en del til, du får opklaret hos forsikringen. Den anden, dyrere version er en Vollkasko-Versicherung, begge fås med lav og høj "Selbstbeteiligung", d.v.s., du betaler en del af skaden selv, fx 300 eller 600 eller 1000 €.
Kaskoversicherungen dækker også skaden i blikken fx hvis du er kørt på et træ. Men beløbet, som forsikringen betaler er afhængig af bilens nuværende værdi. En ny bil kan derfor repareres til mange €, men hvis din bil allerede er 6 / 7 år gammel, får du kun en brøkdel af bilens pris, da den var ny. En Vollkaskoversicherung som sidst nævnt betaler sig næsten kun til nye eller næsten nye biler ikke til ældre, i dette tilfælde skal du nøjes med en Teilkasoversicherung mit Selbstbeteiligung.
Een ting til: Prisen afhænger
1. om bilen parkerer natten igennem ved gaden eller i en lukket garage
2. om du alene er chaufføren eller om der er også andre personer, der bruger bilen. Rigtig dyr bliver det, hvis du har børn i alderen mellem 18 og 30, der kører bilen, fordi denne gruppe forårsager en del uheld.
3. kommer det an på, hvor i Tyskland du bor - prisene er indelt i Regionalklasser storbyer er dyrere end landsbyer osv.

Er du med? Som sagt, det er lidt vanskeligt!

hilsen

christian
Hej Christian, mange tak for svarene. Mit spørgsmål var egentlig også ment som et spørgsmål til beregneren, altså om de oplyste 2000-2500 var inklusiv SF-klasse eller om det ligesom kom oveni, men jeg nu fundet ud af at de 2000-2500 var den totale pris. Jeg regner med at flytte om et års tid, til den tid er jeg 20, så jeg er indstillet på at forsikring er dyrt.....

Søren
bassoDK
Mitglied
Beiträge: 32
Registriert: 01.02.2008, 21:39

Beitrag von bassoDK »

Hvilken bil skal du give så meget for?
SJakobsen
Mitglied
Beiträge: 5
Registriert: 26.12.2008, 16:11

Beitrag von SJakobsen »

bassoDK hat geschrieben:Hvilken bil skal du give så meget for?
Audi TT
bassoDK
Mitglied
Beiträge: 32
Registriert: 01.02.2008, 21:39

Beitrag von bassoDK »

SJakobsen hat geschrieben:
bassoDK hat geschrieben:Hvilken bil skal du give så meget for?
Audi TT
Har en Audi TT til salg, så hvis du ikke har fundet en kan du evt til skrive

225 hk, sølv metalic, sort instrument + læder. 138xxx km, tandrem skiftet sidste år, ellers står den standard
armani_dk
Mitglied
Beiträge: 19
Registriert: 15.01.2008, 11:52
Wohnort: Haderslev

Beitrag von armani_dk »

hvad skal du have for den audi tt? :)
bassoDK
Mitglied
Beiträge: 32
Registriert: 01.02.2008, 21:39

Beitrag von bassoDK »

[quote="armani_dk"]hvad skal du have for den audi tt? :)[/q

Solgte den igår
armani_dk
Mitglied
Beiträge: 19
Registriert: 15.01.2008, 11:52
Wohnort: Haderslev

Beitrag von armani_dk »

hvad solgte du den for? købe du den kontant i starten eller fik du den finansieret?
bassoDK
Mitglied
Beiträge: 32
Registriert: 01.02.2008, 21:39

Beitrag von bassoDK »

Jeg solgte den for 65000 danske kr, til en i dk men der skulle så laves lidt på den også, derfor den billige pris.

Jeg fik noget af den finanseret gennem min bank i dk, ikke den tyske. Men de fik ikke pant i bilen.