KONTOFÜHRUNGSGRUNDPREIS på almindelig bank BOG ?

Gode råd om at flytte til Tyskland, Østrig eller Schweiz. Også for danskere, som allerede bor i et tysktalende land
Antworten
Stenkil
Neues Mitglied
Beiträge: 1
Registriert: 06.05.2009, 09:31
Wohnort: Hong Kong

KONTOFÜHRUNGSGRUNDPREIS på almindelig bank BOG ?

Beitrag von Stenkil »

Hej
I forbindelse med køb af by-ejendom i Flensborg, åbnede jeg en konto hos Nord Ostsee Sparkasse med 200 EUR.
Da jeg forleden tjekkede kontoen on-line, så jeg at saldoen nu var reduceret med 15 EUR til 185 EUR.
Ved gennemgang af bankens hjemmeside, fandt jeg så ud af at det er mugligt at ændre KONTOFÜHRUNGSGRUNDPREIS fra 7,50 EUR pr MONAT til 3,25 pr MONAT mod at man så betaler 1 EUR i gebyr pr overførsel.
Dette er nu ændret, men mit spørgsmål lyder nu:
Er det ALLE banker & sparekasser i Tyskland, som opererer med
KONTOFÜHRUNGSGRUNDPREIS - eller har jeg bare været uheldig og kontaktet den 'forkerte' .................
Dette er FØRSTE gang jeg er blevet opkrævet 'gaderrobe-afgift' på en sparekasse-bog

mvh Stenkil
Kristian Thy
Mitglied
Beiträge: 47
Registriert: 19.02.2009, 14:35
Wohnort: Kopenhagen -> Bonn

Re: KONTOFÜHRUNGSGRUNDPREIS på almindelig bank BOG ?

Beitrag von Kristian Thy »

Stenkil hat geschrieben:Hej
I forbindelse med køb af by-ejendom i Flensborg, åbnede jeg en konto hos Nord Ostsee Sparkasse med 200 EUR.
Da jeg forleden tjekkede kontoen on-line, så jeg at saldoen nu var reduceret med 15 EUR til 185 EUR.
Ved gennemgang af bankens hjemmeside, fandt jeg så ud af at det er mugligt at ændre KONTOFÜHRUNGSGRUNDPREIS fra 7,50 EUR pr MONAT til 3,25 pr MONAT mod at man så betaler 1 EUR i gebyr pr overførsel.
Dette er nu ændret, men mit spørgsmål lyder nu:
Er det ALLE banker & sparekasser i Tyskland, som opererer med
KONTOFÜHRUNGSGRUNDPREIS - eller har jeg bare været uheldig og kontaktet den 'forkerte' .................
Dette er FØRSTE gang jeg er blevet opkrævet 'gaderrobe-afgift' på en sparekasse-bog

mvh Stenkil
Det er ikke alle der gør det, men det er heller ikke ualmindeligt. Jeg betaler €4,50 om måneden for en basiskonto i Sparkasse KölnBonn.
Die dumme Däne
micha_i_danmark
Mitglied
Beiträge: 1206
Registriert: 14.02.2007, 17:04
Wohnort: Dragør

Beitrag von micha_i_danmark »

Det er normalt at betale for et konto i Tyskland, hvis det er ikke en "Lohnkonto" (dvs hvis du får ikke en særlig beløb overført til dit konto hvert måned, fx din løn).

Hilsen

Micha
FRE4K
Mitglied
Beiträge: 589
Registriert: 02.12.2007, 22:25
Wohnort: 1414 København

Beitrag von FRE4K »

Jeg synes ikke, at det er nomalt! Ja, nogle sparekasser kræver gebyrer , derfor skal man altid tjekke priserne før.

Og der er så mange tysker, som ikke arbejder, dvs at de ikke kan betale ~ 7 euro hver måned.

Jeg har aldrig haft en konto med gebyrer!


Tjek priserne på nettet,

http://www.girokonto-anbieter.de/
micha_i_danmark
Mitglied
Beiträge: 1206
Registriert: 14.02.2007, 17:04
Wohnort: Dragør

Beitrag von micha_i_danmark »

FRE4K hat geschrieben:Jeg synes ikke, at det er nomalt! Ja, nogle sparekasser kræver gebyrer , derfor skal man altid tjekke priserne før.

Og der er så mange tysker, som ikke arbejder, dvs at de ikke kan betale ~ 7 euro hver måned.

Jeg har aldrig haft en konto med gebyrer!


Tjek priserne på nettet,

http://www.girokonto-anbieter.de/
Jeg vil ikke udelukke at der er banker som aldrig kraver gebyr . Men argumentet at der er nogle som ikke har arbejde og derfor ikke kan betaler gebyrer holder ikke - bankerne er jo ikke en skat-financeret ydelse, men skal skabe gevinst. Så er det helt normalt, at man betaler for ydelser - enten gennem overførelser til kontoet som banken kan bruge til investeringer eller gennem en kontogebyr.
Redviking
Neues Mitglied
Beiträge: 1
Registriert: 15.07.2009, 15:14

Re: KONTOFÜHRUNGSGRUNDPREIS på almindelig bank BOG ?

Beitrag von Redviking »

Det er rimeligt normalt i Tyskland at Sparekasserne opkræver Kontoførings gebyrer. Det er dog for det meste kun Sparekasserne der gør dette, hvilket betyder at hvis man ønsker en konto uden disse gebyrer bør man kigge ved en normal Bank.

Redviking
WhatDK
Mitglied
Beiträge: 14
Registriert: 28.05.2009, 17:58

Beitrag von WhatDK »

Jeg har sydbank i øjeblikket og min rådgiver har fortalt mig at jeg sagtens kan blive i banken, men ved ikke om jeg så slipper for de der gebyrer.
Lars Rune
Mitglied
Beiträge: 24
Registriert: 18.06.2005, 02:46
Wohnort: Kopenhgen
Kontaktdaten:

kostenlos

Beitrag von Lars Rune »

Ja, de fleste banker tar betalt for en girokonto.
Men der er så nogle, feks Netbank, Norisbank som ikke gør. Men tilgængæld virker det som om at de, kun accepterer kunder som betaler skat i tyskland?
Jeg er nemlig også på jagt efter en ny, gebyrfri bank, efter det at min bank, Berliner Volksbank efter nytår opkræver 5 eur pr måned.
Men er der nogen, som betaler skat i danmark, som kender en gebyrfri bank?
Berlin - kopenhagen.
Roland.S
Neues Mitglied
Beiträge: 3
Registriert: 10.02.2002, 21:33
Wohnort: Christiansfeld, Danmark
Kontaktdaten:

DKB Bank - kostenloses Girokonto

Beitrag von Roland.S »

Das Girokonto-Paket der DKB (Deutschen Kreditbank) erhielt dabei die Bestnote "sehr gut". Getestet wurden 30 kostenlose Konten.

http://www.optimal-banking.de/bank/dkb.php

http://www.dkb.de/

Sieht so aus, als wenn die auch ausländische Kunden nehmen....
MSturm1973
Mitglied
Beiträge: 312
Registriert: 16.03.2007, 04:10
Wohnort: Holbæk

Re: KONTOFÜHRUNGSGRUNDPREIS på almindelig bank BOG ?

Beitrag von MSturm1973 »

Stenkil hat geschrieben:Hej
I forbindelse med køb af by-ejendom i Flensborg, åbnede jeg en konto hos Nord Ostsee Sparkasse med 200 EUR.
Da jeg forleden tjekkede kontoen on-line, så jeg at saldoen nu var reduceret med 15 EUR til 185 EUR.
Ved gennemgang af bankens hjemmeside, fandt jeg så ud af at det er mugligt at ændre KONTOFÜHRUNGSGRUNDPREIS fra 7,50 EUR pr MONAT til 3,25 pr MONAT mod at man så betaler 1 EUR i gebyr pr overførsel.
Dette er nu ændret, men mit spørgsmål lyder nu:
Er det ALLE banker & sparekasser i Tyskland, som opererer med
KONTOFÜHRUNGSGRUNDPREIS - eller har jeg bare været uheldig og kontaktet den 'forkerte' .................
Dette er FØRSTE gang jeg er blevet opkrævet 'gaderrobe-afgift' på en sparekasse-bog

mvh Stenkil
går til sparkassen og siger du vil gerne have en onlinekonto det koster ingen ting hilsen markus
http://www.skat.dk/blanketter/21059_P216_0606_AnsoegningOmTill_AndskRegistreretKoeretoej.pdf
[img]http://img511.imageshack.us/img511/5213/cooltext58349695qt5.jpg[/img]
Lars Rune
Mitglied
Beiträge: 24
Registriert: 18.06.2005, 02:46
Wohnort: Kopenhgen
Kontaktdaten:

min berliner volksbank koster

Beitrag von Lars Rune »

Min berliner volksbank koster 5 eur pr måned fra nytår. Og Berliner sparkasse koster vist ca kun 2 eur pr måned, så den er lidt billigere.
Men DKB Cash er jo gratis. Men er det en giro konto? Fra hvor jeg kan betale min regninger?
Berlin - kopenhagen.