Min første politisag

Off-Topic-Plaudereien
Antworten
runesfar

Min første politisag

Beitrag von runesfar »

Hmm - snart 55 år og aldrig tidligere haft problemer med politiet - i Danmark eller Tyskland. (Men med betjentene i en god portion latinamerikanske og asiatiske diktaturer).

Forleden hentede jeg junior fra skole. I et kryds var vi + to andre børn tøt på at blive pløjet ned af en højresvingende bil. Da jeg kiggede på føreren opdagede jeg, at han.... sad og tekstede! Han kiggede overhovedet ikke på kørebanen; men ned i sit skød. Havde jeg ikke, hårdt, hevet junior til mig, var han endt under bilen.

Ok - der skal MEGET til, før jeg ryger op i 5. gear; men det her var altså det, som skulle til. Så jeg sparker på døren - råber hvad helvede han har gang i.

Reaktionen? - Han åbner døren lige ind i mine.....familiejuveler, brøler at intet udlændingesvin nogensinde skal sige Du til ham. Og riner så efter politiet.

Gæt, hvem der får balladen? Sachbeschädigung og - det er nok den, jeg holder mest af - Beleidigung. (Betjentene gad ikke en gang kigge på hans mobil for at få bekræftet min historie!)

Nogen ideer til, hvordan jeg griber den her an?
dina
Mitglied
Beiträge: 2520
Registriert: 17.12.2006, 18:07
Wohnort: Vestjylland

Beitrag von dina »

Hej runesfar, har du nogle vidner, der kan bekræfte det der er sket?
Faktisk er det jo racisme, Ausländerfeindleichkeit, udover det med mobilen, hvor han for det mindste skulle få en bøde for. Men da han næsten har kørt din knægt over, så er det sikkert så noget som "Gefährdung anderer Verkersteilnehmer" eller hvad det nu hedder.
Jeg ville i hvert fald reagere med en "Gegenanzeige" pga. ovennævnte.
Prøv at kigge på www.fuss-ev.de måske er der mulighed for retshjælp eller de kender nogle advokater.
Håber, at det dumme sv.. får frakendt kørekortet.

Hej, Hej Tina
annikade
Mitglied
Beiträge: 2008
Registriert: 18.07.2006, 16:38
Wohnort: Berlin v Deutschland
Kontaktdaten:

Beitrag von annikade »

Hmm.. keine gute Idee, gegen das Auto zu treten. ;-)
Hast Du denn schon Post?
Bitte nicht zur polizeilichen Anhörung gehen (Erscheinungspflicht besteht nur bei einer gerichtlichen Ladung)
und nichts schreiben, sondern umgehend einen Rechtsanwalt konsultieren.


Gruß

/annika