Umzugsfirma?

Fragen und Tipps: Bürokratie, dänisches Recht, usw.
Antworten
legostein
Neues Mitglied
Beiträge: 1
Registriert: 11.06.2005, 17:51

Umzugsfirma?

Beitrag von legostein »

Hallo,

nach zwei Jahre in Muenchen ziehe ich (leider) wieder nach Daenemark. Jetzt suche ich das beste UND billigste Umzugsfiirma um mein Zeug ins Norden zu bringen. -Ich habe nicht viele Moelben, und wohl ungefaehr (maximal) 12m^3 - hat da jemanden einen guten Tipp??

Danke im vorraus,

Thomas Soerensen
maybritt h
Ehrenmitglied
Beiträge: 3092
Registriert: 28.12.2001, 14:40
Wohnort: berlin, deutschland (muttersprache: dänisch)

Beitrag von maybritt h »

Hej Thomas!

At leje en bil og køre selv er den billigste løsning!

Maybritt
"Think twice before posting.
If you don't want your future boss to read it,
don't post it."
bischw
Mitglied
Beiträge: 23
Registriert: 13.12.2003, 20:50
Wohnort: Thüringen

Beitrag von bischw »

Hej Thomas,

schau doch unter dieser Adresse nach: www.umzugsboerse-online.com

Hilsen

Birgit
eaindusseldorf
Mitglied
Beiträge: 14
Registriert: 09.06.2005, 16:27
Wohnort: Düsseldorf

Flyttefirmaer i Tyskland

Beitrag von eaindusseldorf »

Hej Thomas,

Min kæreste og jeg er selv lige flyttet - godt nok den anden vej DK til D. Da min kæreste arbejder for et tysk firma (der betalte) var det et krav, at det skulle være et tysk firma, der bød på opgaven. Uden at generalisere eller virke for grov, så var det mildest talt et elendigt resultat, der kom ud af det - dybt, dybt uprofessionelt, dårlig service og stærkt uhøflige flyttefolk, der virkede meget trætte af ulejligheden ved den "lange tur" og en masse unødige bekymringer og ærgelser undervejs. Selv med en forsikring er man jo ikke forsikret mod ovennævnte, og sådan noget som ridser kan man jo heller ikke rigtig anmelde bagefter.

Min pointe må være, at vores ting efterhånden har været flyttet rundt i en hel del lande og ender af verden men aldrig så uprofessionelt som her. "Bedst og billigst" ville være dejligt, men betal hellere noget ekstra for et firma, som flere kan anbefale og stå inde for. Det er ikke en selvfølge, at de dårlige firmaer ikke overlever konkurrencen (som jeg lidt tror, det er tilfældet på det relativt lille marked i Danmark). Ifølge min personlige mening, er det ikke besværet værd - så enten et firma mange kan stå inde for, eller som Maybritt foreslog, så gør det selv.

Mange hilsener fra Düsseldorf

Ea
saedis
Mitglied
Beiträge: 394
Registriert: 27.11.2003, 17:17
Wohnort: DK

Beitrag von saedis »

hallo thomas,

wir sind letztes jahr mit einem ortsansässigen unternehmen umgezogen - das war weitaus günstiger als alle "großen" anbieter.

nimm dir mal die gelben seiten und schau mal nach - die meisten kommen unverbindlich raus, schauen sich alles an und machen ein angebot - worüber du dann entscheiden kannst.

es kommt auch darauf an WIE der umzug von statten gehen soll - "al inklusive" also inkl. abbau, transport und aufbau - oder "nur" das fahren.

unsere angebote - damit du einen ungefährenanhaltspunkt hast - lagen letztes jahr zwischen 3000€ und 9000€ - für "all inlusive" - ungefähr 60m^3. gebraucht haben die jungs dafür 3 tage - kaputt gegangen ist fast NICHTS...

good luck ;)