Social sikring i Tyskland

Gode råd om at flytte til Tyskland, Østrig eller Schweiz. Også for danskere, som allerede bor i et tysktalende land
Antworten
Citrushund
Neues Mitglied
Beiträge: 3
Registriert: 11.10.2012, 21:33

Social sikring i Tyskland

Beitrag von Citrushund »

Hej allesammen.
Jeg flytter meget snart til tyskland nærmere sagt en lille by Oftersheim få km syd for Mannheim, da jeg har fundet min store kærlighed dernede.

Jeg står i den situation at jeg er sømand hos en dansk arbejdsgiver men mit arbejde er primært uden for danmark i mange forskellige lande.

Jeg har været på borgerservice og ændre min adresse men skulle kontakte pensionsstyrelsen, da min sag åbenbart er lidt mere indviklet da jeg arbejder i udlandet.

Svaret jeg fik var at da jeg arbejder så meget i udlandet som jeg gør skal jeg søge bopæls landet om social sikring i henholdsvis Danmark eller Tyskland.

Min kæreste har ingen ide om hvor jeg skal vende henvendelse i Tyskland så det håber jeg i kan hjælpe mig med.

Jeg kan nemlig ikke få min E106 blanket hos min kommune før jeg har en afgørelse i hvem der skal social sikre mig i fremtiden.

Håber i kan hjælpe og på forhånd tak.

Martin Falk
Amanda
Neues Mitglied
Beiträge: 2
Registriert: 29.11.2011, 20:10

Beitrag von Amanda »

Hej!

Jeg er taemmelig sikker paa, at du skal vaere social sikret i det land, du arbejder i... Saadan er det i mit tilfaelde.

Vh Amanda