Tyskkyndige journalister i Danmark

Uddannelse, studium, højskoler, kurser, tyske sprog-spørgsmål m.m.
Berndt

Beitrag von Berndt »

En lille tilføjelse :arrow: Angående det tyske sprogs udbredelse på verdensplan.
Jeg har lige fundet noget som underbygger det, jeg anførte længere oppe om det tyske sprogs - trods alt - ikke helt uvæsentlige stilling, hvad angår bogudgivelser og oversættelser:
"Worldwide, German accounts for the most written translations into and from a language.
Se bare [url=http://www.fll.vt.edu/German/whygerman.html][HER][/url]
Skou

Beitrag von Skou »

Berndt:
Jeg er da sikker på, at vi får mulighed for at krydse, om ikke klinger, så "ord" en anden gang. Eller måske gøre fælles front mod et "angreb" fra forums-medlemmer med en anden holdning. Skulle vejen en anden gang føre dig til Freiburg, så giv gerne lyd fra dig, kunne være interessant at se et forums-medlem live.

micha_i_danmark:
"Nordens italienere" er ikke et begreb, jeg har fundet på. Det florerede i en periode ret livligt, og bliver også stadig brugt. Det er så vidt, jeg ved, ikke af dansk oprindelse, men bragt til live et sted i det store udland. Det henviser til den afslappede holdning til livet, man kan finde i Danmark, som også kommer til udtryk i ofte benyttede danske vendinger, så som: "hvad vi ikke når i dag, når vi i morgen" eller "det går jo nok". Også den store åbenhed overfor andre mennesker, samt en rimelig anarkistisk holdning, har formentlig bidraget til denne betegnelse. Og helt sikkert at vi hellere kommer legende til tingene, end gennem hårdt arbejde. Personligt kan jeg sige, at efter mere end et år i Tyskland fornemmer jeg en kæmpe forskel på livet i Dk og D, som jeg imidlertid stadig har svært ved at sætte ord på.
Jeg vil dog giv dig ret i - da det formentlig er det, du mener med dit (nord) - at livet nær den tyske østersøkyst adskiller sig væsnentligt fra, hvad man ellers kan opleve i Tyskland - og er måske slet ikke så forskelligt fra, hvad man kan opleve i Dk.
Berndt

Beitrag von Berndt »

Nordens italienere > Se bare her:
Sloganet passer ellers godt til det selvbillede, vi danskere har om os selv som nordens italienere - de charmerende, livfulde, venlige, gæstfrie, spontane livsnydere. Det billede er vi nærmest ene om at have. Til gengæld har vi til fælles med vores nordiske brødre og søstre ifølge The Economist, at vi føler os som medlemmer af en slags moralsk supermagt. Vi vil gerne være med til at gøre verden til et bedre sted at være. Bare det ikke er hjemme hos os selv.
Det er hentet fra [url=http://www.antorini.dk/index.php?id=204][denne][/url] webside. - Meget interessant.
lillebaek

Beitrag von lillebaek »

Sorry, men jeg blev lige nødt til at hente denne tråd frem igennem.

http://sporten.tv2.dk/fodbold/article.php/id-17871979.html

TV2 citerer Jens Lehmann fra den britiske avis The Independent. Hvis man endelig vil bringe en fodboldhistorie fra Tyskland, så mener jeg i det mindste at man burde bruge tyske kilder, men det er nok for meget forlangt....
Berndt

Beitrag von Berndt »

Jamen, næsten alle informationer, også små pudseløjerlige hændelser i Tyskland, som kan få tyskere til at stå i et lidt komisk skær, hentes stort set altid fra britiske/amerikanske aviser.
Så det er jo altsammen som det plejer at være :roll: :!: