Sprachübung - sprogtræning II

Deutsche schreiben auf Dänisch &
Danskere skriver på tysk!
Ulli S

Beitrag von Ulli S »

Hej Uschi,
derfor har jeg ventet om. :D :D :D "sand i poolen"...
Sanden kommer under folien, dermed folien ikke bliver utæt af stenerne. :wink:
venlig hilsener
Ulli
katti

Beitrag von katti »

Hjertelig velkommen Steffi :D
Jeg kan heller ikke godt dansk, men jeg vil prøve at rette dit indlæg.

Mit navn er Steffi og jeg har begyndt at lære dansk. Jeg er femogtyve år. I min ferie er jeg i Røm og i København(det er en smuk by).
Hobbys:
Jeg læser (gerne) gode boger i tysk og har begyndt at læse en avis på dansk nu.

Gebe aber keine Garantie, dass dies alles so richtig ist
God formøjelse sammen med os vi ses senere....jeg skal smutte...i aften går jeg til dansk kursus.
katti
Danebod

Beitrag von Danebod »

Supplerende rettelser:

I min ferie er jeg Rømø og i København(det er en smuk by).
Hobbys:
Jeg læser (gerne) gode boger tysk ...
Steffie23
Mitglied

Beitrag von Steffie23 »

Hej

@kati
tak for din hjælpe. to skriver dansk er ikke enkel.

@sød pige
jegr er ledig og har heller ikke børne. Harry Potter er to kompliceret (tro jeg) for mig. Jeg er en gebynner; der er avisen og børnebøger bedre. Min filmfavorit er Ørnen jer er sår alle afsnit i tysk og har Ørnen på DVD (god øvelseermateriale) to lærer dansk.

At hjemme vi (min forældre og jeg) har en hund. der er en dackel (jeg ikke finder de danskord).

Jeg håber det er rigtit hwad jeg skriver. jeg skriver med hjælpe fra min ordbog. :)
Hej Hej

Steffie
Danebod

Beitrag von Danebod »

@Steffi:

tak for din hjælp. at skrive dansk er ikke enkel.

jeg er ugift unverheiratet, ledig heißt arbeitslos og har heller ikke børn. Harry Potter er for kompliceret (tror jeg) for mig. Jeg er en begynder; der er avisen og børnebøger bedre. Min filmfavorit er Ørnen, jeg så alle afsnit tysk og har Ørnen på DVD (godt øvelsesmateriale) for at lære dansk.

Hjemme har vi (mine forældre og jeg) en hund. Det er en gravhund (jeg finder ikke det danske ord).

Jeg håber det er rigtigt hvad jeg skriver. jeg skriver med hjælp af min ordbog.

Ganz gut für den Anfang, alles ist verständlich, die Fehler sind also nicht wirklich schlimm (sinnentstellend)
Andreabulli
Mitglied
Beitrag von Andreabulli »

Hej allsammen,
@ Ulli,
Vi have en gammel tæppe under folien,
sidst år besidde vi også sand under folien,men vi besidde en elske muldrap og da kam det elske dyr igennem. På den måde sand pool defekt.

@Steffi,
hjertelig velkommen

@ Vilmy,
hvor du være? Jeg savne dig :(

@ Uschi,
jeg glæde mig, i tre dagen vi ringer sammen.
Jeg være med anden Harry Potter færdig :D

Hilsen
Andrea
:D
Vilmy
Mitglied

Beitrag von Vilmy »

Hej allesammen,

jeg er her stadig, bare ikke så meget. Jeg har haft meget arbejde op til ferien om 6 arbejdsdage.

Så der har ikke været tid til at skrive.

hilsen vilmy
Nicola
Mitglied

Beitrag von Nicola »

Hej allesammen,

en lille hils fra Sjælland herfra. Vi rejste i går uden problemer, kun den dumme bizz ved færgen voldte vanskeligheder (igen).
Ikke med mig, men med en stakkels svensker foran mig. To af de automater fungerede helt ikke og betjenten var meget sur og unvenlig.
Men nu er vi kommet hjem igen, den anden hjem :wink: .
Steen er på arbejde og børnene sover stadigvæk.
Det regner regner regner ... 40mm i går nat. Men radaren på DMi viser at det skal snart høre op.
Dræber snegle får fat i haven :shock: !
Det er ikke vejr til pool-party, så melder jeg pas :P .

Andrea, jeg er også færdig med anden Harry Potter bogen, men nr. tre allerede venter :mrgreen: .

Hjertelig velkommen til vores sproghjørne, Steffie! Det er godt at læse aviser og bøger for at lære en sprog. Bare begynd med børnebøger og hvis du er lidt mere tryg så kan du starte også med andre bøger. Men jeg tror at Harry Potter er ikke så svært at læse!

Gabi, fortsæt at nyde din ferie!! Så hørte du Kim fra båden :wink: ?
Vi skal gå til Valby næste uge. Det skulle være en stadions koncert, men jeg læste i avisen i går at han spiller i hallen?! Nå - det får vi se...

Så, nu må det være nok.
Jeg smutter nu,
ha´ det godt allesammen.

Kærlige hilsener
Nicola :)
Hold bare fast i mig - når de fortæller dig - at der er tusinde mil - imellem dig og mig...
sød pige
Mitglied

Beitrag von sød pige »

Hej allesammen,

bare en lille hilsen fra mig.

Min kollega er syg og min overordnet er i ferie og nu skal jeg arbejde på tre derfor jeg tror jeg vil ha´ikke nogen tid for skrive næste uge. :? :(

Jeg ønsker jer alle en dejlig weekend og en god uge.
Venlige hilsner
Uschi
muldvarp
Mitglied

Beitrag von muldvarp »

katti hat geschrieben: ...vil prøve at rette dit indlæg.

Mit navn er Steffi og jeg har begyndt at lære dansk. Jeg er femogtyve år. I min ferie er jeg i Røm og i København(det er en smuk by).
Hobbys:
Jeg læser (gerne) gode boger i tysk og har begyndt at læse en avis på dansk nu.

Gebe aber keine Garantie, dass dies alles so richtig ist...
Hej Katti. Flot klaret. Er du tilfreds med det danskkursus du går på nu?

@sød pige:
da hast du ja ganz viel um die Ohren. Darf ich mich mal mit deinem Satz versuchen? Mir ist da was aufgefallen:
...overordnede er ferie og nu skal jeg arbejde for tre derfor tror jeg at jeg ikke vil ha' tid til at skrive i næste uge
Das wäre mein Vorschlag - könnte bitte nochmal jmd. von den Experten drübergucken???
@alle: ellers er der ikke meget nyt herfra. Kunne have det så hyggeligt her til St. Hans, specielt med kaffe &tyk bog i haven. Men sådan ser realiteten ikke ud. Når dræbersneglene myldrer frem fra deres skjul, er det for at øve vold mod persille & friends, samt sommerblomsterne. Sådan forstyres uskyldige menneskers havehyggefred. Det er MEGET irriterende.
O.k. Jeg kryber til korset (@Danebod: darf man diesen Ausdruck hier anwenden?) og indrømmer at jeg også er dybt imponeret, at nogle af jordens mindst udviklede livsformer kan systematisk grovæde sig igennem vores friluftspisekammer på én nat.

O je, das klingt "lidt underlig"; ist's einigermaßen verständlich?

På trods af det ønskes i alle god weekend
af muldvarpen,
som skal deltage i familiens aktiviteter nu
(altså at reducere havens uindbudte gæster til et niveau man kan leve med)
Lippe 1
Mitglied

Beitrag von Lippe 1 »

Hej venner,

kam grad vorbei!

Röm - tysk
Rømø - dansk

Grüße aus Lippe
Günter
Dänemarkfans
Mitglied

Beitrag von Dänemarkfans »

hej alle tilsammen!

jeg lærne dansk siden 4 ugen. jeg ha' lærnte ednu resten i "kurs 1". ellers jeg lærne alt alene.
"kurs 2" begynder i oktober.

jeg bliver indtil oktober endnu megen lære.

god tag!

grit
Vilmy
Mitglied

Beitrag von Vilmy »

Hej Grit,
og velkommen her i sproghjørnet. Godt du har fundet vejen hertil. Her er alle velkomne til at øve deres dansk.

Det er flot at du er gået i gang med at lære sproget. Her får du et par rettelser.

hej allesammen!

jeg lærne dansk siden 4 ugen.
Jeg har lært dansk i 4 uger.

jeg ha' lærnte ednu resten i "kurs 1".
Her må jeg gætte: Jeg deltog i den sidste del af "kurs 1" (begynderkurset).

ellers jeg lærne alt alene.
Ellers læser jeg alene (man bruger læser, hvis man vil oversætte både lernen og lesen).

jeg bliver indtil oktober endnu megen lære.
Indtil oktober vil læse endnu mere.

god tag!
Farvel

I dag er det i øvrigt Skt. Hans, og der er bål i alle danske byer og landsbyer. Rigtig mange bål tændes også på søer og strande.

Hilsen,
vilmy
Nicola
Mitglied

Beitrag von Nicola »

Hej allesammen,

@muldvarp : kæmpen mod dræbersneglene er håbløs, så snart som vi fjernede de fleste, kommer nye ind - og børnene begynder at have ondt af stakkels sneglene :roll: ...

I aften tager vi en tur til stranden til St. Hans bålen. Min far skal være med, han kommer med toget i eftermiddag. Håber at vejret klarer op, det regnede hele morgen.

Velkommen også til Grit :) !

Ha´ en god St. Hans aften, de der er i Danmark.
Resten må ha´ en god dag!
Hilsener
Nicola
Hold bare fast i mig - når de fortæller dig - at der er tusinde mil - imellem dig og mig...
Steffie23
Mitglied

Beitrag von Steffie23 »

Hej

tak for de hjertelige hilser. Oversinder sig selv kræver forene mod. Det er en forskel om du skriver for digselv(?) eller i en forjum. Mange tak for de rettelser.

Jeg arbejde i en kontor. I tyskland vi har regnvejr. Jeg håber det er vejrn bedre i tre uge hvis jeg har ferie.

hej hej

steffie :D
Antworten