Sprachübung - sprogtræning II

Deutsche schreiben auf Dänisch &
Danskere skriver på tysk!
Vilmy
Mitglied

Beitrag von Vilmy »

Hej Nicola,

sikken lettelse, at påsken er så nær. Dejligt at kunne tage afsted igen, ikke? Jeg ønsker Jer i hvert fald allerede nu gode og harmoniske påskeferiedage sammen med manden i dit liv.

Jeg må lige komem med en tilståelse. Jeg synes din signatur er meget flort, men i de sidste to uger har jeg hadet den...delen med de tusind mil. Nu går det igen, og jeg er bare lidt misunderlig på dig.

Hvad så, Ralf, har I også ferie?

Gabi, her var regnvejr; har du solen igen?

Så, videre til ordbrugsbrugerne iblandt os :wink: .

vilmy
Hvor du sætter din fod,
bli'r der spor af de drømme, du driver imod.
Ved de veje du finder,
vil man snart plukke minder.
Om du driver omkring eller står og slår rod,
bli'r der spor af din fod.
Sigurd Barrett
marsvin
Mitglied

Beitrag von marsvin »

God aften I kære,

Nicola - jeg kan godt forestille mig at du trænger til afslapning efter sådan en uge med meget program og Taxidiensten... Og så er tiden straks kommet for at rejse nordpå igen!!!

Vilmy - vi havde solskin, regn, solskin, regn. Det var lidt tosset i dag. Da var jeg ude mens frokostpausen skinnede solen og dt var meget varmt. Da jeg kom hjem var himlen næsten sort; vinden var meget kold...

Det var alt for i dag - en strygetøj-Himalaya venter på mig. [img]http://www.cosgan.de/images/midi/haushalt/d020.gif[/img]

Varme tanker til jer alle!!!

Gabi
sækkepiber
Mitglied

Beitrag von sækkepiber »

Hej sproghjørnet,

en lille aftenhilsen fra Ruhrdistriktet. Jeg havde meget travlt i dag men har begyndt at slappe af for den sidste time. Efter skolen havde jeg nogle terminer angåend bank og ferieplanlægning - nej, ikke påskeferie men sommerferie.

Påskelørdag vil Tina og jeg tage af sted nordpå til Fanø igen. Vi kender huset godt og vil køber mange briketter for brændeovnen så vi kan hygge os når den kold vind blæser ud af huset.

Jeg har husket just nu at den første gang Tina og jeg havde ferie sammen var også en Påsketur til Fanø. Det er 13 år siden nu :shock: . Jeg kunne heller ikke lide det fordi det var fort koldt (vi havde is på stranden!) og mine jakke var ikke varmt nok for denne slags vejr. :x Men underligt nok gik jeg tilbage til Danmark og særligt Fanø igen og igen - næst altid i for- eller efterår - og en skønne dag har jeg begyndt at læse dansk, og det er en meget svær sprog for at tale og særligt at forstår. Er jeg lidt tosset? Maske, men efter så mange år er det kronisk nu og derfor therapieresistent . :mrgreen:

Nicola, vi ønsker dig og pigerne en god tur til Stevns og Djurslandt.

Gabi, jeg har også en strygebjerg her hos mig men besluttede at ignorere det 8) .

Før min egen undervisning i morgen har jeg en møde med nogle kollegaer angåend planlægning af undervisninger til skoleåret's end så jeg vil forsøger at tager til sengen tidelig nok.

Have det godt, I kære.

Ralf
Nullermand
Mitglied

Beitrag von Nullermand »

Hej med jer!!

vilmy - selv tak!!! Oh ja, jeg var meget træt i morges, men kunne jo blive liggende lidt længere. Derudovre havde jeg også lidt tømmermænd :oops: ...jeg drak hvidvin ud af sådan en kasse med tappehane - hvor man altså ikke kan se hvor meget man har drukket allerede og det var ikke så godt....

Nicola, tak for „ræv bag øret“, det kendte jeg ikke, og Niels havde heller ikke hørt det før. Men jeg fandt det i idiomordbogen på nettet. God tur til jer tre - men jeg håber at læse fra dig igen før du tager afsted.

Ralf, du er da ikke tosset, jeg synes det er helt normalt. At du er terapiresistent gør da ikke noget - du vil alligevel ikke finde én her i hjørnet, der ville terapere dig. :mrgreen:

Niels kom hjem først omkring middag i dag - han ville starte i København tidligt om morgenen, men opdagede så at der i natten en eller anden havde prøvet at komme ind i bilen. En rude er ridset og begge døre på højre siden er beskadiget. Så skulle han altså først til politiet og derefter kørte han til et værksted for at få vurderet skaden - omkring 18.000 DKK! Men skaden er heldigvis forsikret.

Ellers havde vi fint vejr heroppe og var ude i haven indtil klokken 4. Så begyndte det at småregne og vi nød en på den måde påtvunget hygge-eftermiddag på sofaen. :D

Nu skal jeg se at komme i seng lidt tidliger i aften,
sov godt, I kære,
Nullermand
Vilmy
Mitglied

Beitrag von Vilmy »

Hej I kære!

Nu er jeg her igen fra min sofa. I er sikkert gået i seng, og det skal jeg også snart, har bare lige tænkt lidt.

Vi er da mange i Danmark her i påsken, har jeg kunnet se. Godt nok er landet lille, men vi har fordelt os godt, må man sige.

Det er da ærgerligt med Jeres bil, Nullermand...ved godt det er mandens bil.... kan I få den lavet, hvor I er nu, dvs på naboøen?

Ja, Ralf, det er meget smitsom luft heroppe, selvom vinteren. Godt at I er blevet hængende. Og fortsat god bedring.

Nullermand, dst siger du ikke :P . Jeg kunne ikke hører, at det var hvidvin....havde gættet på rødvin :wink: . Men det bekræfter min mistanke :D .

Strygetøj? Det ser ud til at være en bjergkæde; også her. Og jeg har hverken tid eller lyst lige nu....

Så, en enkel mail eller to endnu, så er jeg ogå smuttet.

God nat, vilmy
Hvor du sætter din fod,
Ved de veje du finder,
Sigurd Barrett
Nicola
Mitglied

Beitrag von Nicola »

Godmorgen!

Det lyder som om vejret derude er meget dårligt, vinden blæser og det øser ned...i mine tanker er det allerede klokken 15 og vi er på vejen til stalden og hygger os i mudder :roll: .

Lejligheden er heller ikke længere hyggelig - tiden løber, jeg må arbejde til sidste time på fredag, så jeg har allerede begyndt med at pakke vores ting. Og vi skal også bringe varmt tøj...

Vilmy, min signatur har jeg stjålet fra Kim Larsen :wink: . Han synger det i "Kvinde Min".
Der var mange i mine omgivelser som havde sagt at jeg var tosse og at dette forhold havde helt ikke en chance...
Men efter fem år ser det ud som om de var i uret.
Men jeg må indrøme at den første år var det værste. Imidlertiden har vi vænnet os til situationen, en gang imellem mere og så mindre igen :roll: .
Som sagt før medfører et sådan forhold også chancer!
Og det er kun 610 kilometer, ikke tusinde mil.
Men jeg ved hvordan du føler - tænker på dig !

Gabi, min far havde besteget mit Himalaya-bjerg sidste uge - jeg var meget taknemmelig for det :mrgreen: !!

Ralf, jeg ønsker dig og Tine god ferie på Fanø! Et af mange steder i Danmark jeg har aldrig været. Der er så meget for at opdage nok.
Og næ , du er bestemt ikke tosse, du har bare det Danmark-virus :P .

Nullermand, jeg er stadigvæk lidt ked af det at vi vil ikke holde ferie på Langeland :( , men jeg skal ikke sige noget til Steen.
Håber at I får to uger af afslapning deroppe. Hvad egentlig med lille Dumbo?? Kunne I redde hans liv? Pigerne spørger om ham!

Og nu skal jeg løbe, jeg har allerede overtrækket tiden!
Kærlige hilsener
Nicola
Hold bare fast i mig - når de fortæller dig - at der er tusinde mil - imellem dig og mig...
Dänemarkfans
Mitglied

Beitrag von Dänemarkfans »

Hej I!

Jeg har ikke tid at skrive her. Jeg læser med.

Vi skal "einräumen" or campingvogn. Vi vil i ferie køre - til Ballum. :D

Nu er så storm her og regn, hagl i dag. Jeg håber det holde op. :|

Så nu kærlig hilsen

Grit :mrgreen:
heide
Mitglied

Beitrag von heide »

Hej allesammen,
har ikke en Himalaya af strygetøj ellers af papir og breve på skrivebordet.
Vejret er meget dårligt i Hamborg, det regner og blæser temmelig stark.

Nullermand,
var lige i dit yderlings supermarked og købte noget til min frokostpause.

Nicola,
god rejse og dejlige påskeferie.

Skal smutte igen, ha' det godt I kære.
Kh., Heide
Husk at smile før du sover, så går dagens surhed over.
marsvin
Mitglied

Beitrag von marsvin »

Hej søde venner,

først god ferie og god tur til alle som tager af sted.

Grit - vi glæder os også meget til campingsæsonen. Planlagt er ferie ugen efter påske, men vi er ikke sikkere om vi tager den. Vi vil bygge op gulvet i forteltet. Så må vi stille hele molevitten, vi har derinde, på terassen. Det kan man jo nu bare, når vejret er fint. Da det varer ikke bare nogle timer eller en eneste dag, skal det være tørt. Så overvejer vi at vi "sparer" vores feriedage hvis vejret ikke egner sig til det.

Nullermand - det var en skam med bilen! Selv om den er forsikret er det meget ærgerligt.

Ralf - vi alle er dog her I hjørnet fordi vi er infecered med DK-virus(sen)! Jeg kan huske en reklame... "Sind wir nicht alle ein bißchen bluna?"

Vilmy - det var ikke nødvendigt at sende regnvejr og kold vind tilbage! Du må gerne beholde det!!! Tænk bare, at jeg har brug for solskin på mandag og sender den tidligt nok tilbage!!!

Sådan - mine kære inficerede terapiresistente bluna-venner

Ha' en god aften og drøm om noget skønt når I går Jeres senge!

Hilsen
Gabi
Vilmy
Mitglied

Beitrag von Vilmy »

Hej allesammen,

det er da imponerende, at I taler om campingsaisonen allerede. Måske er det fordi jeg stadig rejser med et lille telt, at jeg synes, det er meget tidligt at tænke på camping. Maj/juni er tidlig nok til os.

Grit, hvilken Ballum taler du om? Danmark eller Holland?

Her er der dømt rolig aften, med musik, bog og eventuelt tasternes kliklyde. Vejret er heller ikke til mere.

Så, indtil senere,
vilmy
Hvor du sætter din fod,
Ved de veje du finder,
Sigurd Barrett
Dänemarkfans
Mitglied

Hej Vilmy!

Vi kører til danmark. :mrgreen: Hvor ellers! :mrgreen: :wink:

kærlig hlsen

Grit
Nullermand
Mitglied

Beitrag von Nullermand »

Hej allesammen,

ja, det med bilen er ærgerligt, især fordi det tager mindst 5 dage at gøre den klar igen. Det er noget som skal gøres i Hamborg efter ferie, Niels skal bare finde en uge, hvor han kan undvære bilen, en fly-og-tog-uge i Norge ville være passende.

Nicola, vi og Langeland er jo også her i fremtiden. Så det skal nok passe en anden gang, og måske kommer vi også over til jer i Stevns engang i sommeren - som du sagde, der er jo så meget (og så mange :wink: ) at opdage endnu. :D

Grit, god tur og en god ferie, jeg håber vejret bliver mere forårsagtigt, ellers kan det blive lidt ubehageligt med camping i det her årstid.

Heide, du er nok på vej hjem nu - eller var det i morgen du skulle rejse? Det er en skam, at Hamborg ikke bød dig velkommen med lidt forår, elers kan det jo være pænt rund om Alsteren.

Gabi, det er da godt at I kan tilpasse jeres ferie efter vejret og også med kort varsel - meget praktisk. Jeg ved nemlig godt at det kan blive endda snevejr midt i martsmåneden, jeg husker det fra flere år - hvorvor jeg så nøjagtig kan huske det må I nu selv gætte jer til! 8)

Vi var heldige igen med vejret i dag - ligesom i går kunne vi godt arbejde i haven indtil eftermiddag. Og så var det også nok for mig - jeg gravede et ny bed i meget tung lerjord med masser af rødder deri - og min ryg er altså heller ikke blevet yngre i de sidste år. Hvor slem det er får jeg no at vide, når jeg i morgen prøver at stå op fra sengen. :mrgreen:

Det er nok for i dag, jeg vil lige tegne mit nye bed og „fordele“ planterne i tegningen, så jeg kan regne ud hvad og hvor meget jeg skal købe til bedet.

Ha´ det godt, I kære,
Nullermand
Dänemarkfans
Mitglied

Mange tak alle for ferie-ønsker. Vi glæder os meget allerede.

hilsen

Grit
Ulli S

Beitrag von Ulli S »

Hej allesammen,
kun en lille aftenshils fra Kolding.
I dag arbejder jeg allerede ti dage i danmark og det er en glæde til mig.
De første dage boet jeg i en ferielelighed, men for 250 kr. pr. dag et det lidt for dyrt. Nu bor jeg for 150 kr. på Kolding City-Camping i en hytte.
Næste uge prøver jeg bondegårdsferie :D
Arbejde er en glæde. Kollegaer er meget pænt. Kun min kone mangler et hver hjørnet. Hun er derhjemme. :(
I ønskes en hyggelig aften.
Kæerlig hilsener
Ulli
Vilmy
Mitglied

Beitrag von Vilmy »

Hej Ulli,

dejligt at høre fra dig! Det lyder da godt. Har du ikke fundet et sted at bo endnu? Det er da træls!

Det glæder mig, at du godt kan lide at arbejde i dit nye firma og har mødt nogle rare kolleger. Træls at du savner din kone, men det er da dejligt at I elsker hianden og savner hinanden.

God weekend, når du kommer hjem.

Ikke meget at fortælle herfra; kun en arbejdsdag tilbage og så er der weekend & påskeferie!!!!

vilmy
Hvor du sætter din fod,
Ved de veje du finder,
Sigurd Barrett
Antworten