det er svært at beslutte, hvor man skal begynde, bare man er væk i et par dage. Det er da synd for dig, Gabi, med dine kydsallergier. Jeg har sendt dig en besked. Kan du så klare livet på en campingplads, hvis du er så allerigsk overfor pollen?
Uschi, godt du er fit igen. Jeg kan godt forstå at du ikke har været motiveret til at læse dansk, mens du var syg. Men det er da godt at du har læst en del sider igen.
Nullermand, fiskeler er et lag ler i kridtklinten, fx ved Stevsn. I dette lag ler er der mange rester af fisk (skæl osv.), som er spændende for evolutionshistorisk interesserede. Vi bor selv ikek langt væk fra Gram lergrav og meget tæt på stejlkysten, så det trækker altid i mig at rode i sten...
Hvad har jeg af roser? I denne omgang blev det til historiske roser: en rosa muni versicolor, en Rose de Reshct, Helena Lykkefund, men også til en enkelt William Shakespeare 2000 (Austen). Eller har jeg en Dronning af Danmark (historisk), en Peace (fulgte med huset og er en af de fire planter som ikke blev ryddet; Meilland) tre Sophy's Rose (dem skulle vi jo have), en Brother Caedfael (Austen), en Winchester Cathedral (Austen), en New Dawn, ca 14 Bassino, og nogle historiske roser, hvis navne jeg ikke lige kan huske. Og så et lyserød rosenbed i forhaven. Så ingen Poulsen her (som i [url]http://www.poulsenroser.dk/[/url]). Men de skal eftersigende være gode, og de er jo også flotte. Jeg har bare "for mange" af de andre roser, så til Poulsen har der hidtil ikke være plads til. Måske senere.
Til gengæld er det dorothealiljer jeg mangler, emn jeg får nogle af min svigermor senere. Og så vil jeg sætte en del vintergæk i forhaven; plænend er skal alligevel slåes sent.
Lige nu er det mest hyacinter, påskeliljer, skilla, aurikler, hornvioler (også kun de små her) og bellis (den bedste småbarnsblomst, udødelig og spiselig) i haven. Mine hornvioler vokser udenfor året rundt; det er et krav til de fleste af mine blomster..

Men det bedste i haven lige nu er vore hængekøjer til at gynge i og slappe af i.

Hvor langt er du nu, Heide? Din have mår være hele 4 uger foran de sanske haver, vi ahr stadig lidt nattefrost & drømmer kun om at så.
Har jeg glemt nogen? Nej, de andre er vist på ferie.
Kærlig hilsen,
vilmy