Sprachübung - sprogtræning II

Deutsche schreiben auf Dänisch &
Danskere skriver på tysk!
Nicola
Mitglied

Beitrag von Nicola »

Hej allesammen,

bare en lille hilsen til jer.
Jeg havde også en dum dag, børnene er syg, begge to, men nu venter vi jo på Steen som har allerede passeret den tyske grænse.

Vilmy, jeg er ked af høre om dine vens død. Jeg lyttede også til hans musik og jeg kan som Gabi godt lide det. Jeg ville altid oprette en my space account, men har ikke gjort det.
Jeg ved ikke hvad du lavede med den salg af billetter, men som du skrev var det til gunst for enken, så haber jeg at du var heldig?!

Ralf, håber vi ses på fredag til stambordet. I mandags var vi kun to, Moni og jeg, med vores lærer :P .

Og nu smutter jeg allerede igen,
børnene trænger til lidt opmuntring.
Ha´ det godt allesammen,
kærlige hilsener,
Nicola
Hold bare fast i mig - når de fortæller dig - at der er tusinde mil - imellem dig og mig...
Vilmy
Mitglied

Beitrag von Vilmy »

Hej Nicola,
god bedring herfra; forhåbentlig kommer ungerne på benene igen og tiden med Steen bliver ikke overskygget af feber mm. Og så håber jeg på masser af februarsol til Jer!

Det ser ud, som om vi er tre der venter herinde, en i aften, en venter at det bliver aften endnu en gang, en venter på fredag. Jeg ved jo ikke, hvornår I er på nettet igen, men jeg håber at vi alle får en rigtig god weekend.

Det gælder selvfølgelig også aller Jer andre, som ikke venter lige nu. Og Heide, som tager på ferie med indbygget flytning til den store stad på djævleøen.

Det var en vens vens, og min bekendt, så jeg jo ikke den der har lidt størst tab. Sagen er, at han skulle på turnee i Danmark i næste uge; jeg havde glædet mig at møde ham igen. Han var virkeligt et meget intenst menneske. Og han have en stemme, der virkeligt kunne tryllebinde lytterne. Jeg mødte ham i Tønder ([url]http://www.tf.dk[/url]), der, hvor man møder mange spændende mennesker (inklusive halvdelen af mit firma :P ). Tønder Festival kan varmt anbefales!

Nu er han død og bliver begravet ved en privat ceremoni. Det er bare altid så hårdt, når døden rammer så pludseligt, især, hvis folk ikke er mætte af dage endnu.

Turen bliver alligevel gennemført; der var to musikere, der skulle afsted sammen, og nu bliver det en række koncerter hvor kun den ene optræder; alle indtægter (billetter & salg af CD/DVD går direkte til enken; det er desværre mere reglen end undtagelsen at musikere og deres familier er dårligt sikret mod uheld & død). Turee begynder, som sagt, i næste uge, og så håber jeg, at folk køber der og ikke i butikkernre, hvor mellemhændlerne får en andel.

Ikke at jeg gå ind for store profiler på Myspace, men der er et par små funktioner, du kun kan benytte dig af, hvis du er tilmeldt. Overvej det lige :wink: .

Na, nu er det kun 21 timer tilbage; måske stryger jeg lidt i aften..en god tidskiller.

Kh. vilmy

Edit: Yngler strygetøj?
Hvor du sætter din fod,
bli'r der spor af de drømme, du driver imod.
Ved de veje du finder,
vil man snart plukke minder.
Om du driver omkring eller står og slår rod,
bli'r der spor af din fod.
Sigurd Barrett
heide
Mitglied

Beitrag von heide »

Hej allesammen,
jeg kom hjem fra Hamborg i går aftes, dødtræt after tre dage propfuld med arbejde - ingen forårstræthed :wink:

Nullermand,
desværre paste det ikke med et møde. Jeg var nogle gange i din gade, ikke langt væk fra dig, desværre manglede tiden. ... måske næste gang ?! :wink:

I dag har jeg haft lige så en kedelig dag ved skrivebordet, men dagen er overstået nu. Jeg er meget heldig, det er kun to dage indtil vi starter til København. Jeg glæder mig meget til byen, vores venner og til sidst til Operaen. Jeg har nemlig bestilt biletter til rundvisingen i Operaen. Bygningen ser meget imponerende ud og jeg er meget spændt på alt man kan man ikke se nå man kigger over på den anden side fra Amalienborg Slot.
Men der er også kun to dage indtil datteren skal flytte :shock: :!:

Nicola,
god bedring til pigerne og til dig nogle gode dage med Steen. Håber at begge to er hurtig på højkant igen.

Vilmy,
da jeg hørte CDerne af Kim Larsen og Paul Dissing i løbet af dagen, gik alt en spor lettere. Tusind tak skal have! Jeg kiggede også kort ind hos “Niels Hausgaard”, meget spænnende. Desværre har jeg nogle problemer med teksten. Han selv virker lidt som en charmetrold :wink: . Og når jeg forstår ham rigtig, så lyder det lidt sarkastisk hvad han siger.
Lige spiller John Wright som baggrundsmusik hos mig, tak for linken. Fantastisk musik og som du har lige sagt, en tryllebindende stemme.

Hilsen herfra
Heide
Husk at smile før du sover, så går dagens surhed over.
heide
Mitglied

Beitrag von heide »

Vilmy igen,
jo, jeg er sikker på at strygetøj yngler. I hvert tilfælde hos dig og mig :wink:
H.
Husk at smile før du sover, så går dagens surhed over.
Nullermand
Mitglied

Beitrag von Nullermand »

Hej allesammen,

som jeg skrev før fik jeg post i dag, først fra Vilmy - og så om eftermiddagen kom en pakke fra Gabi. Jeg vidste jo at hun sendte Pingvin-DVDen tilbage men der var mere i pakken: en meget sød og meget tyk lille pingvin, samt en pose saltet sild som pingvinen havde spist det meste af under turen - nej, bare gas, det var saltlakrids UDEN fedt. Tusind tak, Gabi!! :D

Vilmy, din Selma Lagerlöf-paperback vil jeg meget gerne have - måske finder den plads i din bil ved siden af troldnødden, det ville være fint! På lørdag vil jeg lede efter bøger af Dan Turèll i Rudkøbings genbrugsbutikker. Jeg læste „Mord i Rødby“ for nogle år siden og nu vil jeg gerne have mere af „Mord i...“-serien.

Nicola, god bedring til pigerne også herfra. Jeg håber at det ikke er alvorligt så det ikke kommer til at forstyrre dine planer for den tid du har Steen dernede.

Heide, det skal nok passe næste gang du kommer til Hamborg - hvis ikke du finder tid for pizza kan vi jo også bare møde for en kop kaffee ind imellem.

Strygetøj får ingen mulighed til at yngle hos os - det er lige tørt så bliver det strøget og lagt tilbage i kufferten. Men jeg stryger også kun skjortene. Jeg ved der findes mennesker der stryger endda deres undertøj og sokker :shock: - på den måde yngler strygetøjet selvfølgelig voldsomt!

Så, nu er jeg væk, vil lige kigge på mine nye DVDer :D ,
men kigger ind senere.
Nullermand

NB Vilmy - 20 timer tilbage... :wink:
sækkepiber
Mitglied

Beitrag von sækkepiber »

Hej, sproghjørnet!

Strygetoj er dagen's emnet - jeg just strygte nogle skjorter jeg fundt i en gammle kuffer og vaskede efter. Kufferten var sidst i brug når vi flyttede ind i vores hus, så skjorterne var i kufferten 8 år :oops: :roll: . Des er selvfølgelig ikke "dernier cri" men flot nok, så jeg besluttede at tager dem i aktif tjenst igen.

@Nicola: Godt bedring til børnene og hilsen til Steen. Ja, jeg tror vi ses i fredag.

Det vil være en party-weekend, fordi lørdag der er sækkepiberens "Robert-Burns-Dinner" hvor vi spiser Haggis med kartoffler, drikker Whisky (ikke mig, jeg må køre bilen), singer, danser og selvfølgelig spiller på vores sækkepiberne (Spørgsmål: Er det også instrumenterne eller kun mændene ?)

@Vilmy og Nullermand: Tak for "forældrekonsultationer" og "pårørende"!

Have det godt, I kære!

Ralf
Vilmy
Mitglied

Beitrag von Vilmy »

Uhadada, Ralf, sådan en Robert Burns night bliver det... :oops: .

Troede I opførte Jer ordentligt!

8 år? Da har du slået mig. Jeg fandt en sommerkjole, men ikke noget der var ældre!

Nu er det kun 19 timer!

Jeg har pakket en lille stak bøger til dig, som kommer med til Jeres landsted, Nullermand.

Så, strygetøjet er næsten færdig!

kh. vilmy
Hvor du sætter din fod,
Ved de veje du finder,
Sigurd Barrett
Vilmy
Mitglied

Beitrag von Vilmy »

18....
:) :) :) :D :D :D :P :P :P :P :wink: :wink: :wink:
Hvor du sætter din fod,
Ved de veje du finder,
Sigurd Barrett
Nullermand
Mitglied

Beitrag von Nullermand »

Hej igen,

nu så jeg to optagelser i træk og jeg tror, den første er også noget for Gabi - tusindvis af julenisser, engler og sådan noget - det er helt sikkert ikke min kop te men Didde er da alligevel sød som hun sidder i sin gamle hus og tager det med julepynten så dybt alvorligt.

Derefter så jeg så en meget spændende reportage om en dansk kaptajn som blev 13 dage på sit synkende skib for at redde det, inden det sank alligevel - jeg tror alle danskere kender historien. Jeg spurgte lige Niels om det da han ringede fra Köln og selvom historien forgik før han blev født kendte han den. Men han vidste ikke, hvorfor kaptajnen holdt ud så længe og hvad der var i lastrummet, han ville redde.

Det hvad jeg egentlig ville se var den optagelse om VUC, men desværre Vilmy, den må altså vente til i morgen - selvom jeg er meget spændt på den. Voksenuddannelse er jo dit arbejdsområde og jeg vil gerne vide mere om det.

Tiden løber da fint, synes du ikke? Nu er der altså kun 18 timer tilbage indtil to lyserøde skyer kolliderer - om det mon betyder en vejrændring? Og bliver det til lyn og torden, eller får vi solskin for resten af ugen....hvem ved. 8)

Ralf, det er sjovt at du har din personlig genbrugsbutik i en gammel kuffert - du er altså lige sådan en „Modemuffel“ som jeg er. Jeg bruger kun penge til tøj når noget er gået i stykker og det sammme gælder for sko. Og derudovre er jeg så heldig at have en mand som skal være klædt ordenligt i jobbet - så overtager jeg bare hans skjorte når han skal købe noget nyt. Desværre gælder det ikke for bukserne - der mangle altid nogle centimeter i buksebenens længde. :(

Ha´det nu godt, I kære,
Nullermand
Nullermand
Mitglied

Beitrag von Nullermand »

Nicola,

lige ser jeg dig online - er Steen endnu ikke kommet? Hvor længe tager det fra grænsen til Marl?
sækkepiber
Mitglied

Beitrag von sækkepiber »

Nullermand hat geschrieben:Hvor længe tager det fra grænsen til Marl?
Omkring fire til fem timer.

Ralf
Vilmy
Mitglied

Beitrag von Vilmy »

Nullermand hat geschrieben: Ralf, det er sjovt at du har din personlig genbrugsbutik i en gammel kuffert - du er altså lige sådan en „Modemuffel“ som jeg er. Jeg bruger kun penge til tøj når noget er gået i stykker og det sammme gælder for sko. Og derudovre er jeg så heldig at have en mand som skal være klædt ordenligt i jobbet - så overtager jeg bare hans skjorte når han skal købe noget nyt. Desværre gælder det ikke for bukserne - der mangle altid nogle centimeter i buksebenens længde. :(

Ha´det nu godt, I kære,
Nullermand
Så er vi 3.Jeg købte 4 ens trøjer 8 2 sorte, 2 blå) i oktober...så er jeg fri for at skulle afsted igen.

Sig mig, buksebenenes længde kan ikke være det eneste problem :mrgreen: .

Ja, det går forbavsende godt. Strygetøjet hjalp lidt. Nu er der bare 2 kurve vasketøj, der vil sorteres, og så tager jeg Roger Willemsen (nej kun bogen) med op. Jeg læser lige hans rejsebog fra Afghanistan. Meget flot skrevet!

God nat, I kære.
vilmy
Hvor du sætter din fod,
Ved de veje du finder,
Sigurd Barrett
Nicola
Mitglied

Beitrag von Nicola »

sækkepiber hat geschrieben:
Nullermand hat geschrieben:Hvor længe tager det fra grænsen til Marl?
Omkring fire til fem timer.

Ralf
Steen kommer med toget. Han har ikke kørekortet, har aldrig haft det.
Det tager fem timer fra færgen i Puttgarden hvis der er ingen forsinkelser....
Han har lige ringet, sidder i det sidste tog nu.
Jeg skal snart køre til jernbanestationen.
:D
Hold bare fast i mig - når de fortæller dig - at der er tusinde mil - imellem dig og mig...
sækkepiber
Mitglied

Beitrag von sækkepiber »

Vilmy hat geschrieben:Uhadada, Ralf, sådan en Robert Burns night bliver det... :oops: .

Troede I opførte Jer ordentligt!
Vilmy, det vil vi sikkert gøre fordi det er en party med koner, så ingen excesser :mrgreen: .

Jeg smutter nu; mine første undervisning i morgen begynder kl. 7.30.

I kære, sov godt og drøm sødt!

Ralf
Zuletzt geändert von sækkepiber am 13.02.2008, 23:16, insgesamt 2-mal geändert.
Vilmy
Mitglied

Beitrag von Vilmy »

HAHA, vi har FERIE!

God fornøjelse!
vilmy
Hvor du sætter din fod,
Ved de veje du finder,
Sigurd Barrett
Antworten