Iskatten hat geschrieben:
Selvsamme blad, Jyllandsposten, hvis chefredaktør roser (han hedder jo også sådan ;- )) Præs. Bush's politik og dennes folkeretsstridige krig, der, som vi alle ved er bygget på løgn og bedrag...selvsammme blad bragte i 30erne af sidste århundere karikaturer af samme skuffe.
Også dengang blev der fornærmet en hel befolkningsgruppe...Gæt, hvem det var !
Det var dengang Jyllands Posten støttede aktiv det konservative folkeparti samt andere grupper endnu mere til højre...hvorved jeg gerne vil erindre om, at konservativ ungdom dengang spacerede rundt i Uniformer lige som Hitlers SA og hilste med udstrakt køjre arm.
Det skulle man ikke glemme.
Det er historiens ironi, at de kræfter, der påberåber sig "ytringsfrihed", nøjagtig er de samme, der vil knægte den, bare det passer i deres kram.
"Karikatursagen" var en BEVIDST provokation, sat i verden af den stadigvæk højreorienterede avis Jyllandsposten. Provokationen gik total ved siden af....som vi alle ved.
At provokationen nu blev GENTAGET, fortjener ingen anden betegnelse end IDIOTI.
Også "udstillingen" i Berlin er ren og skær PROVOKATION, der efter min mening bør klassificeres under Idioti, der fulgte i kølvandet på den mere eller minder bevidste danskracisme, der repæsenteres af regeringen Fogh Rasmussen og især af dens højreekstremistiske støtteparti Dansk "Folke"parti.
Skammeligt !
Ja, stimme mit ueberein - denke ich auch fast so.
JP ist bestimmt rechtsorientiert und ich denke auch, dass mit der Provokation ein politischer Wille dahintersteckte. Uebelst geplant und ausgefuehrt.
Also nicht zufaellig oder mal als kunstobjekt betrachtet.
Und das erste was mir zu Mjolnir seltsamerweise auch eingefallen ist, das der "Beitrag" (copy&paste) auf Springerstiefelniveau" war.
mvh
Udo