Hej Rörviger!
Denne karl er desuden så kropsfjendlig, at han skriver følgende:
Citat:
Så huskede jeg. Det er rigtigt, at da jeg i 1968 flyttede til Mallorca som korrespondent til Aller Press, irriterede det mig, at alle spaniere - mænd som kvinder - ved deres møde uanset hvor fór hen og omfavnede hinanden. Af og til kyssede de også luftkys på siden af hinandens hoveder. Det fandt jeg ulækkert, nærmest lidt 'bøsset',. Så jeg vænnede mig til at række armen frem i god tid til håndfast normalhilsen. Ikke mindst for på den måde at holde folk lidt på afstand.
Sådan gør jeg stadig! For fra Spanien har denne uskik bredt sig til Danmark,
*bvadddrrrr*
Man merkt die Absicht und wird verstimmt.
Eller bare "typisk dansk"
Manden har vidst bare et lille problem, hvilket igen forklarer en hel masse.
Mal ganz abgesehen davon, daß es mit dem Thema ja nichts zu tun hat, wie ein Mensch anderen gegenüber nähert oder annähern läßt, bin ich nun aber auch etwas verstimmt
Es ist wohl jedermanns gutes Recht, über seinen Körper selbst zu bestimmen und sich nicht von Hinz und Kunz umarmen und sonstwas zu lassen.
Wem ich dieses Recht zugestehe - oder besagter Herr, entscheide ganz allein ich bzw. der besagte Herr --- und es läßt höchstens den Rückschluß zu, daß ich / er unterscheide zwischen denen, die mir näherstehen und denen, die ich /er nicht so gut kenne oder nicht so gerne mag.
Daran sehe ich nichts Falsches.
Wohl aber daran, eine solche Haltung nicht nur nicht zu akzeptieren, sondern auch noch in einer thematischen Diskussion als "schlagendes Argument" einzuführen.
Gruß Ursel, DK - gerne ohne omfavning og luftkys