Hej I kære,
nu vil jeg først, som lovet, fortælle om vores weekend i Danmark og Sverige. Vi tog tidligt afsted lørdag morgen og ved vores første kaffepause i nærheden af Åbenrå ringede jeg til Vilmy for at finde ud af, om hun var hjemme. Det var hun og vi aftalte at vi skulle smutte forbi. Det var sjovt at møde en, jeg efter min fornemmelse „kender“ nu siden næsten et år, for første gang. Vilmy og Niels snakkede med det samme løs på dansk, men så skiftede de heldigvis til tysk, så jeg kunne også være med. Ganske vist forstod jeg dem, men at selv snakke dansk er jo noget andet...Vi havde ikke meget tid dengang, derfor håber jeg at vi snart kan møde igen og snakke længere sammen. Sophie, Vilmys søde lille datter, var ganske tilfreds, da vi tog videre - hun ville gerne lave pandekager, og det skulle være nøjagtigt om to minutter!
Så kørte vi til Lohals og slog græsset. Gæsterne var åbenbart på en længere udflugt, så blev vi færdig med haven uden at genere dem, det passede fint.
Derefter tog vi færgen til Tårs, den nåede vi i sidste øjeblik, og så motorvejen til København, hvor Niels havde bestilt et værelse i det hotel, han bor mest i når han arbejder i København. Og fordi de kender ham godt i hotellet fik vi en suite, det var dejligt!
Søndag efter morgenmad gik turen nordpå, men vejret blev værre og værre og så besluttede vi, at besøge Lousiana i stedet for den svenske have. Det gjorde vi, men derefter så himlen ganske lys ud og vi tog alligevel til Helsingør og over til Sverige med færgen. Og lige da vi ankom i Helsingborg, begyndte et rigtig uvejr. Men nu var det ligemeget, vi var jo allerede i Sverige, altså kørte vi hen til Båstad og besøgte Norrvikens Trädgårdar, bevåbnet med regnfrakke og paraply. Men regnen var så stærk at vi alligevel var våde efter nogle minutter og måtte flygte ind i en lille pavillion. Der sad vi så og kunne ikke komme videre - men pavillionen stod ved siden af en lille bæk, som kom nu rigtig i fart med alt den regn, og dens lyd kunne jeg så ikke længere holde ud - jeg skulle tisse!

Så løb vi til huset, hvori toiletterne var, kiggede ind i en lille butik og en restaurant, som også findes der. Vi håbede, at det ville holde op med at regne, men det gjorde det ikke, så gav vi op - og kørte tilbage til København. Det var ikke meget, vi har set fra haven, men det var nok for at sige, at vi i hvert fald kommer tilbage, hvis haven ellers findes i næste år. Kommunen har andre planer - de vil gerne bygge en golfplads på arealet!
Mandag morgen strejfede vi rundt i København, før vi på vej tilbage til Hamborg besluttede, at besøge Møn og klinterne. Det var også dejligt, det kendte jeg ikke før. Alt i alt var det altså en fin lille rundtur, næsten som at holde ferie.
Oh - det var en lang historie. Nu skal vi spise noget, jeg kommer tilbage senere,
Nullermand