Hej allesammen,
jeg er lidt bekymret.

I middags kom mind mand hjem med et forfærdeligt migræneanfald. Nu håber jeg at han har det snart bedre, fordi han har meget arbejde i firmaet før vi skal rejse til Bornholm. Han selv er meget uroligt pga. den korte tid han har til rådighed indtil vi skal rejse næste uge. Håber at han kan klare det. Så skal vi vente og se.
Nullermand,
jeg har ikke lagt mærke til at du var ikke færdig med din svar til mig.
Undskyld at jeg skal grine når jeg forstille mig en jobsamtale med undertekst. Men hvad mener du, undertitel på dansk eller hellere på tysk ?
Angående gammel træer kan jeg godt huske at mine forældre har haft det samme problem i haven, især med æble- og blommertræer. I mellemtiden har de udskiftet de gammel mod nye – men ikke alle samtidig, én efter den anden. På denne måde ser haven ikke så dårligt ud og man kan alligevel høste fruit alle år.
Jo, mirabeller er en slags blommer, de er gul, rund og ikke så tyk som blommer.
Og her kommer den gode råd fra mig

:
Jeg synes du skulle kaste din "Hemmschwelle" overbord. Det skyldes som at du måske er en lille smule perfektionist. Husk hvor mange er på vejen til DK og parat til nye jobs næsten uden sprogkundskaber.
Vilmy,
jeg mente den almindelig dansk sommer, som jeg kender og elsker så meget, ikke den som I har i DK i dette år. Det kan man ikke kalde „sommer“, det er hellere en grøn vinter.
Gabi,
Matadoren er på vejen til dig.

God fornøjelse
Ralf,
jeg har nu også lavet kage. Jeg fandt en simpel opkrift med mørdej, mirabeller, mandler og pisket æggehvide (marengs). Kagen var stadig lidt varmt da jeg prøvede et stykke – meget lækkert.
Så mine kære venner, slut for nu. Jeg skal se efter min patient og arbejde – skal betale løn osv. Jo, jeg arbejder stadig frivillig (ehrenamtlich) i vores Tennisverein. Jeg vil så gerne holde op med dette frivillige job, gør det allerede siden tolv år. Men desværre findes der ikke nogen som vil være parat til extra-arbejde.
Vi har valg til bestyrelsen (Vorstandwahl ?) i efteråret og jeg håber, dass ich mich nicht wieder breitschlagen lasse.
Kærlig hilsen
Heide