Hej I kære,
en hel eftermiddag med teknikeren fra telekom - og nu virker internettet igen. Han fandt flere fejl i systemet, og trin for trin kom vi nærmere til løsningen. Han var rigtig god og forklarede alt han gjorde - og også det, han ikke kunne gøre. Det er nemlig faktisk sådan, at jeg kun med nød og næppe kan have dsl 6000 her, så hvis problemet viser sig igen kan jeg til sidst kun „downgrade“ til dsl 3000 - så bliver det langsommere, men til gengældt stabilt. Det har noget at gøre med distancen til den næste tilslutningspunkt og med antallet af dsl-forbindelser, der ligger på den samme ledning. Her har vi mere end to kilometer distance og rigtig mange dsl-forbindelser på samme ledning. Kommer en dertil, bliver en anden forstyrret - og nu var det mig, som mistede forbindelsen fordi en anden fik dsl. Dertil kom et problem her i huset, hvor en gammel „død“ ledning lå på min port og sådan en fører også til forstyrrelser og „svækker“ min lednings evne til at køre stabilt. Ja - jeg har lært meget om telefonteknik i dag, men det bedste er: jeg er online igen!!!
Det hele trak så meget ud at jeg skulle arbejde længe i aften for at indhente tiden, men pyt med det. Arbejdet er færdig nu og jeg er helt tilfreds med dagens forløb. Efter tolv dage uden internet bliver man jo lidt ydmyg og glæder sig over småting...
Ralf - det „store sorte Telekom-hul“ har dermed fået nogle lyse prikker

! Din blomstertrappe lyder godt, jeg har set sådan en før, men kun tilplantet med krydderurter. Det kan være en god idé for en køkkenhave, hvis man ikke har så meget plads. Hvad har du tænkt dig at plante i din blomstertrappe?
Ellers kan jeg kun fortælle om vejret: HELT fantastisk!! vi havde masser af solskin i de sidste to dage (og dermed også lidt rimfrost om natten). I går havde Niels en halv dag hvor han ikke kunne arbejde pga. en forsinket levering, og så tog han fra Vejle til Lohals og slå græsset dér. Jeg var lidt misundelig da jeg hørte om det - men kun lidt..
Nu vil jeg se at komme videre med min roman - Selma Lagerlöfs „Jerusalem“, som jeg fik foræret af vilmy. Jeg er lige begyndt med den men skal nok skrive mere om den når jeg har læst lidt længere.
Sov nu godt, I kære,
vi ses i morgen,
Nullermand