Bilforsikring

Gode råd om at flytte til Tyskland, Østrig eller Schweiz. Også for danskere, som allerede bor i et tysktalende land
Antworten
AndersRavn
Mitglied
Bilforsikring

Beitrag von AndersRavn »

Hej til min måske kommende naboer :)

Jeg har lige et spørgsmål ang bilforsikring. For nu har jeg kigget på nogle forskellige hjemmesider for tyske forsikringsselskaber. Men tit når man laver en onlineberegning af hvad forsikring vil koste, er der kun 3 muligheder.

1. At forsikre bil for forste gang
2. Har haft bil i dette selskab
3. Har haft bil i andet indenlandsk forsikringsselskab

Kan man ikke tage sin anciennitet med fra Danmark? Eller er det kun nogle selskaber der vil anerkende det eller måske slet ingen?

I må også gerne komme med links til gode/billige selskaber. Helst ingen Alfa Romeo-fjendske selskaber :)

Tusind tak

- Anders
lillebaek

Beitrag von lillebaek »

Velkommen til Tyskland :-)

Det kan godt være en jungle med forsikringer, hos de rene online-selskaber, som tit er de billigste, kan det være svært at få dem til at godkende anciennitet. Hos mig lykkedes det hos HUK24 og de har også en fornuftig pris. Du kan med fordel sammenligne på www.kelkoo.de, www.preisvergleich.de eller lignende sider.

Du får en Schadenfreithetsklasse(SF-Klasse) og du kan se så hvor meget du skal betale i procent af "normalprisen", de første par år er det over 100, men det falder hurtigt, hvis du kører uden skader. Hos mig er prisen næsten halveret på 2 år. Hvis du vil have kasko, kan man med fordel tage en "Teilkasko" de første år, det er ikke særlig meget dyrere end en ren ansvarsforskikring(haftplicht) og den dækker i grove træk skader på din egen bil, som du ikke selv har forvoldt.

Hvad jeg ikke ville anbefale, er at gå til en "Versicherungsvertreter eller Makler", de er selvstændige "rådgivere" der får en provision hver gang de sælger en forskikring - jeg har haft møde med et par stykker og de forsøger tit at sælge dig forsikringer til alt mellem himmel og jord. I øvrigt synes jeg også at det er tysk fænomen at man har tendes til at overforsikrig sig. Men det hænger måske sammen med den almene angst og bekymring for fremtiden, som er væsentlig mere udpræget i Tyskland end i Danmark.....
AndersRavn
Mitglied
Beitrag von AndersRavn »

Hej lillebaek,

Tusind tak for det fantastisk hurtige svar. Jeg har endnu ikke ramt Tyskland, men omkring 1/7-1/8 skulle jeg gerne have fundet noget at bo i og noget at køre i. Mit tyske er ikke så godt, trods mange år med tysk i skole og handelsskole. Det er ikke blevet brugt i en 7 årig periode nu, så det er lidt rustent :)

Derfor har jeg besluttet at flytte over grænsen. Jeg skal stadig arbejde i Danmark, og jeg ved godt at Flensborg området måske ikke er gennemvædet af "tyskhed" eller hvad det nu hedder, men jeg får nok en mulighed for at overleve dér med mine hidtidigt erhvervede tyskkundskaber. Og så skulle det jo gerne blive endnu bedre hurtigt. Målet er at snakke 3 sprog flydende :D

- Anders
bassoDK
Mitglied

Beitrag von bassoDK »

hold væk fra Gothaer forsikring, eller pas i det mindste på de ikke snyder dig som de gjorde ved mig.
PS

Beitrag von PS »

Brug dette link:

www.einsurance.de

Det er guld værd kan jeg sige dig:-)

Jeg har lige forsikret min bil og brugte siden til at finde det billigste tilbud.
Det virker bare perfekt

Prøv det
Antworten