Sprachübung - sprogtræning II

Deutsche schreiben auf Dänisch &
Danskere skriver på tysk!
Vilmy
Mitglied

Beitrag von Vilmy »

Hej alle sammen,
sygt barn i dag, så vi er gået helt ned i omdrejningerne. Tøsen har fået øjenbetændelse, så hun er ved godt humør, men vi skulel til lægen i dag for at få medicin. Nu er vi gået i gang med behandlinge, og så kan hun godt gå i børnehave i morgen. Godt, at jeg ikek så ofte har brug for barnets første sygedag.

:D

Efter lægen har vi været på mor & datter shopping; det blev til nye sko til overgangstiden (med blinkende lys i sålen), en sølvring og bogudsalg (en bog med gåder, en klistermærkebog, Fortællinger fra bibelen og Spiderwick fortællinger til tøsen og 3 romaner til mig). Det er i øvrigt Arnold Busck, der holder udsalg fra i dag, Nullermand, hvis du skulle jage manden i en butik for dig.

Nu er vi hjemme og hygger os. I morgen ser vi tiden an; jeg arbejder hjemme alligevel.

Jeg har i den sidste tid igen fået en del mailforespørgsler, men det er utroligt, hvor mange spørger, får svar og aldrig takker for umagen, man gør sig. Øv. Kender i det?

Vi skrives ved,
vilmy
Hvor du sætter din fod,
bli'r der spor af de drømme, du driver imod.
Ved de veje du finder,
vil man snart plukke minder.
Om du driver omkring eller står og slår rod,
bli'r der spor af din fod.
Sigurd Barrett
heide
Mitglied

Beitrag von heide »

God morgen allesammen,
kun et livstegn fra mig. I det sidste dage var jeg i gang med en omfattende Internet-Recherche, den er ikke afsluttet indtil nu. Derfor var jeg hele dagen ved skrivebordet, i i-nettet og tog telefonen. Så havde jeg ikke lyst til at skrive her om aftenen.

Vilmy,
det kender jeg godt. Nogle mennesker er meget sød og venlig, når de vil få nogen hjælp. Men når de har fået hvad de vil gerne have, kommer heller ikke en lille piep tilbage.
God bedring til tøsen. Håber at den medicin I hår fået virker hurtigt. Så kan I nyder en sygedag til med jeres nye bøger :wink:

Vi har stadigvæk sne hernede, men kun på markerne og bjergevis ved siden af vejerne. Jeg er meget spændt på, om der er allerede forårsblomster under sneen. Jeg tror, at de driver alligevel, selv om de er dækket til.

Tilbage til recherchen.
Hilsen, Heide

Hilsen, Heide
Husk at smile før du sover, så går dagens surhed over.
lailadk

Beitrag von lailadk »

Hej
her er det et rigtogt møgvejr. Det stormer og regner. Jeg sidder med min nye symaskine(800dkr fra Netto)og prøver at sy en jakke. Men måske skulle jeg hellere finde et sykursus! Jeg har været inde på jubii og hente lidt tips, men så nemt er det vist ikke.
VIlny, ja sådan er det nogen gange, Især i oversættelseforum er det nogen gange ret uforskammet.Til sidst er der nok ikke nogen der gider hjælpe mere! Øjenbetændelse er noget møj, det er bare så smitsomt især i en børnehave er det svært at holde ungerne fra hinanden. Men det var jo godt at du kunne hjælpe med en lille shoppetur!!
Hvordan har vores nullermand det i Oslo?
Dem af jer som er helt nede i syden, pas nu på at i ikke kommer i en lavine!
Mange hilsener fra Laila
Vilmy
Mitglied

Beitrag von Vilmy »

Hej Laila,
jeg kender situationen..og i sidste ende kommer min svigermor tila t sy jakken eller hvad det nu skal være. :oops: sig til, hvis du har fundet et godt kursus :wink: .

Nu har jeg endeligt købt Luftkastellet (til 130 kr som indbundet bog) og ved, hvad jeg skal læse, når jeg er igennem den Paul Theroux, jeg læser lige nu.

Her er vejret heller ikke til at skrive hjem om, men vi har det godt alligevel.

Laila, jeg tænkte lige på en hel lavine nullermænd flydende ned ad Karl-Johan-Gate... :P ; en slags CSD i februar :wink: .

Kærlige hilsener fra det kolde Danmark!
vilmy
Hvor du sætter din fod,
Ved de veje du finder,
Sigurd Barrett
Nullermand
Mitglied

Beitrag von Nullermand »

Hej allesammen,

er færdig med bind 5 og har lige kigget efter: den næste foregå også i Oslo. Så bliver jeg sådan set dér et stykke tid endnu (men Karl-Johan-Gate skal nok blive fri for at drukne i en lavine af nullermænd: en af Nillers vigtigste kunder ligger der, så jeg holder mig og min familie tilbage!) Ellers en fin idé, Vilmy - masser af nullermænd i regnbuefarver..... :mrgreen:

Vi var til tandlægen i aften. Det er jo ikke så nemt med Niels at finde tid til sådan noget. Men da han sidste weekend mistede et stykke af en tand ringede jeg til tandlægen mandag morgen og bestilte tid til ham. Og kun nogle timer derefter spiste jeg en Piratos-lakrids...og mistede selv et stykke af en tand :shock: . Så ringede jeg igen og vi fik lov til at komme begge to, men skulle gå ud fra at det kunne trække ud. Det gjorde det så, men det er altid morsomt hos vores tandlæge. Hun spøger altid med os og kan godt lide Niels´ danske humor. Da vi lå i hvert vores behandlingsrum gik hun ud fra Niels´rum med ordene: „Ich mach mal schnell die Füllung bei Nullermand fertig“ - og Niels svarede: „Ja, mach ihn fertig!!“ :mrgreen: . Det fortalte hun selvfølgelig straks da hun kom ind til mig og på den måde sendte vi så vores vittigheder fra en behandlingsstol til den anden - vi alle tre havde en morsom aften! :D

At Niels er her en torsdag aften skyldes, at vi skal til Danmark i morgen. Niels´ bror har fødselsdag og vi skal fejre det i København søndag eftermiddag. Derfor tager vi allerede i morgen til Lohals, ellers ville weekenden deroppe jo bliver alt for kort! :wink: Jeg er så spændt på, om jeg kan se noget af det 500 blomsterløg...i hvert fald køber vi spåner i morgen, måske har rådyrene jo endnu ikke opdaget at der findes noget - HVIS der altså findes noget.....

God nat nu,
kærlig hilsen,
Nullermand
lailadk

Beitrag von lailadk »

jip jip hurra
har fundet en overlock maskine til 1000 dkr, normalpris 2500dkr. Det er nogen rester. som de har hos bilka i Kolding, så jeg fik mig lige en lille køretur!. Nu er der så lige det ved det, at jeg ikke engang kan finde ud af at tråde den. Så nu sidder jeg og googler for at finde en person eller et kursus, hvor jeg kan lære det , enten i Hamburg eller sønderjylland. Så hvis at i har en ide, så bare sig besked.
Skal jeg lige "blære" mig lidt? min mand er den første som med en udenlandsk brandmandsuddannelse er blevet optaget i et dansk brandværn!!!! Jeg har også siddet i dagevis for at oversætte alle de officielle papire. Nu skal han så bare lige finde et job som mekaniker, så kan han rykke til udrykning når at han er i DK. I morgen tager jeg tilbage til Hamburg. Jeg skal forberede mig til Perfect Dinner. Nej ikke dem fra TV . Jeg har dannet min egen madklub med en masse venner og der bliver mad efter alle kunstens regler.
Kan i nu have en rigtig god weekend.
Mange hilsener fra Laila
heide
Mitglied

Beitrag von heide »

Hej allesammen,
det var klokken 7:30 da fuglene kvidrede højlydt. Dagtemperaturene lidt under 10 graders varme, nu ser det ud som om foråret er kommet. :D
Men der er stadigvæl dårlige mørke rester af sneen ved siden af vejerne :( .

Laila,
tillykke med købet, men hvad er en overlook maskine? :oops:
Det er en god idé at din mand har tilmældt sig hos brandværn, så kan han godt etabblere sig på den måde. Til jobansøgningerne har jeg mine fingre stadig krydset. :wink:

Laila, det lyder god med madklubben. Men hvordan gøt I det? Laver hver gang en anden mad eller kommer de altid til dig og få sådan en måde undervisningen?

Jeg har ingen madklubben, men skal skynde mig til køkkenet. Der kommer igen nogle venner til aftensmaden og jeg har lovet at lave en fem-retters-menu :roll: Håber at den bliver også efter alle kunstens regler :wink: :mrgreen:

Vi skrives ved.
Ha' en god weekend, kh Heide
Vilmy
Mitglied

Beitrag von Vilmy »

Hej igen.

Bare mine nullermænd under sofaen var regnbuefarvede... :wink: . Godt du kan ldie dine bøger, Nullermand. Håber I fåe en god weekend i Danmark & tillykke med svogeren.

Laila, tillykke. Skulle du helt til Kolding. normalt har A-Z i Sønderborg hele Bilkas non-food tilbud...nå, det var en enkelt maskine, forstår jeg nu, vhro jeg genlæser teksten. Også tillykek til dig, Laila, med manden. Håber han finder arbejde snart.

Heide, send lige et par grader herop. Her er det koldt, men foråret er på vej nu. Jorden lugter af vækst og liv.

Ellers intet myt herfra; i går var jeg ved Århus Universitet til en dag med foredrag og andet godt. Nu gælder det weekenden og manden i mit liv; datteren er hos far, så vi har "honeymoon weekend".

Gabi, Nicola, Alex & I andre: hvor er I?

Kærlig hilsen,
vilmy (som lige skal besøge facebook)
Hvor du sætter din fod,
Ved de veje du finder,
Sigurd Barrett
marsvin
Mitglied

Beitrag von marsvin »

Hej I kære,

her er jeg.
Jeg havde en meget travl uge og ikke rigtig lyst til at sidde foran Pcen. Det er ny tid at foråret kommer – i øjeblikket føler jeg mig ikke rigtig tilpas med alle disse regnbyger og skyer...
Det var helt anderledes i Erzgebirge – alt var så hvidt og retn og klart! Selv mit daglys-lampe kan hjælpe.

Men jeg vil ikke klage – det er meget slemmere for dig og din mand, Laila, at søge en ny job! Jeg krydser fingre for Jer!

Ellers havde jeg en fin dag med min mor – vi broderede, snakkede, drak Eierlikör. Vejret var lunt, så havde vi døren til altanen åben i en temmelig lang tid. Da vi hørte råb af (eller fra? Jeg vil ALDRIG lære det!!!!) traner løb vi straks på altanen – selv min far kunne adskille sig fra hans PC! Og der var masser af traner på himlen. Hvert år på nyt elsker jeg at se disse store fugle.

Ha’ en god søndag-aften, I alle.

Jeg glæder mig allerede på onsdag – der har jeg fri fordi der er min mands fødselsdag!

Hilsen

Gabi
heide
Mitglied

Beitrag von heide »

Hej I kære,

ved 15 graders varme gik jeg en tur over markerne, det var meget dejligt. Mennesker som jeg traf smilede og alle var i godt humør. Selvom der er nogle dårlige rester af sneen har man fornemmelsen at foråret er ankommet.

Vilmy,
jeg sendte 10 graders varme til dig! :wink: Har du allerede fået den? Eller har du ikke lagt mærke til den pga "honeymoon weekenden" :wink: :mrgreen:
Nej, nej, det er nu virklig den geografiske fordel, som vi får at føle. Forresten forskyndede den tyske vejrtjenst regnvejr for i overmorgen. :(

Gabi,
det er dejligt, at du har dine forældre så nær hos dig. Jeg er lidt midunderlig på en eftermiddag med forældre, broderier og Eierlikør. Nu skal jeg tilstår, at jeg elsker Eierlikør. :wink:

Nullermand,
når LEON tilbyder Eierlikør i stedet for en eller anden snaps, så siger jeg "ja tak " til ham. :wink:
Jeg gik rund i haven i eftermiddags og var helt skuffet. Der var ikke mange blomsterløg. Hvor er det? :( Sandsynlig var den på mosegrises spisekort. :shock:

Forresten var vi meget sur i morges. Vores nabo har en ny yng hund. Den stakkels har en tur (Auslauf) fra ca. 20 m - hen til vores forhave. Og hvad tro I, hvad fandt vi i haven ? ..... allerede den anden gang !! :shock: :( :roll: Det ser ud som om naboerne er helt for doven at gå en tur med hunden.
Sådan kan det ikke forsætte !! :!:

Det bliver en fjernsynaften hos os.
kh, Heide
Zuletzt geändert von heide am 02.03.2009, 08:57, insgesamt 1-mal geändert.
Dänemarkfans
Mitglied

Beitrag von Dänemarkfans »

Hej!

Jeg er også her. :wink:
Vi var udenfor i weekenden. Det var en dejligt vejr. Vi drak kaffe udenfor og har taget væk unkrudten(-et).
Vores datter har nu også trampolinet. Det har hun fik med fødselsdagen i januar. Hun var så happy! :mrgreen:

Hvad fra nye musiken: Min datter hører gerne Nicolai Kielstrup. Nu har jeg fundet cd'en fra ham.
Jeg skal sige at jeg finder også rigtig godt musiken.
Kender I sanger?

Her en dejlig sang fra ham

Hier erscheint normalerweise ein Video von YouTube. Bitte wende dich an einen Administrator.
Hier erscheint normalerweise ein Video von YouTube. Bitte wende dich an einen Administrator.

Så nu har I det godt og en dejligt uge! :mrgreen:

kh

Grit
Nullermand
Mitglied

Beitrag von Nullermand »

Hej allesammen,

jeg læser stadigvæk med her men er endnu ikke færdig med Jo Nesbø´s kriminalromaner og har derfor ikke så meget tid til at skrive her. :wink:

(Jeg kan kun anbefale dem! Har bind 2 til 7 her, sig bare til hvis I er interesseret!)

Weekenden i Lohals var dejlig men kort. I haven skete der ikke så meget som jeg håbede, Vilmys troldnød er i blomst og ellers var der kun vintergæk, juleroser, eranthis og nogle krokusser - de var der også sidste gang. Meeen, de nylagte løjplanter viser deres første spidser! Jeg gik altså straks igang med at beskytte dem mod rådyr - og håber nu at spånerne hjælper mod dem.

Svogerens fødselsdagsfest var morsom - man skal bare først vænne sig til alt det med Hurra Hurra, først tre korte og så den lange osv....man kommer jo slet ikke til at spise noget, fordi man altid skal skåle eller synge eller råbe Hurra :mrgreen: . Men det fik vi også overstået. Maden var ellers temmelig godt og jeg fik en del af familien at kende, jeg ikke havde mødt før.

Nu skulle der egentlig gå nogle uger indtil vi tager til Lohals igen - men vi blev enige om, at vi ikke bare kan sidde i Hamborg mens foråret vågner i haven. Jeg har derfor allerede købt en billet til København hvor jeg skal hentes af Niels, der kommer tilbage fra Sverige fredag aften. Så tager vi til Langeland og jeg glæder mig allerede meget til en tur i haven lørdag morgen - mon ikke de første vilde tulipaner blomstrer...det bliver spændende!

Nok for i aften, Harry Hole og Oslo venter mig. Syvende og hidtil sidste bog hedder „Snemanden“ - den skal læses i én fart, og når jeg er færdig med den er vinteren forhåbentlig også overstået!!

Sov godt, I kære,
Nullermand
Nanna
Mitglied

Beitrag von Nanna »

Hej!

Endelig har jeg ferien og må ikke gå i universitetet, derfor jeg har tid at lære Dansk :D
Klokken 7 i aftes var jeg i PLUS og købte "Yoghurt Gums" - det elsker jeg^^
Nu sidder jeg here og høre musik. Jeg ved ikke, hvornår jeg sover, fordi jeg er ikke træt.

Hilsen,
Nanna
Dänemarkfans
Mitglied

Beitrag von Dänemarkfans »

Hjertelig velkommen Nanna!

Nå hvor lærer du dansk? Hvordan kan du ik sove klokken 2:54? :shock:
Jeg værer træt klokken 22:00(senest)

kh

Grit
Nanna
Mitglied