tysk bil

Gode råd om at flytte til Tyskland, Østrig eller Schweiz. Også for danskere, som allerede bor i et tysktalende land
Antworten
talent
Mitglied

tysk bil

Beitrag von talent »

Så har jeg langt om længe fået lejlighed i Flensborg. Mit spørgsmål er nu hvordan jeg får mig en bil. Har ikke helt styr på reglerne. Men tanken var at køre ned og finde en bil, tage den med hjem samme dag på tyskeprøveplader og så få den indregistreret i Flensborg, det er der vel ikke nogen problemer med?? skal jeg selv have prøvepladerne med og hvor får jeg dem fra?
Vilmy
Mitglied

prøveplader

Beitrag von Vilmy »

Normalt har bilforhandlere prøveplader du kan låne. Hvis du køber en ikke-indregistreret bil privat, skal du selv låne prøvepladerne.

vilmy
sv

Beitrag von sv »

Hejsa

De større forhandlere anmelder også din bil. Det koster bare lidt ekstra :(

Du burde egentlig kun komme med en pas og penge i lommen.

Hilsner
Stefan
lillebaek

Nemt nok

Beitrag von lillebaek »

Jeg har fornylig købt bil i Flensborg. Et tip er at lade autoforhandleren stå for nummerplader, de kommer foran i køen, men almindelige "dødelige" kunder må venter op til 3 timer....du skal bare sørge for at have et såkaldt "Doppeltkarte" fra din forsikring klar før du kan få nummerplader. Du kan få ønskenummerplader for 12 Euro, lidt mindre end de 8.000 kr man skal slippe i Kongeriget. Så kan du også få FL - DK XXX og vise "flaget" i Flensborg :)

I øvrigt var jeg fint tilfreds med den forhandler hvor jeg købte, kan gerne dig dig adressen hvis du sender mig en mail. Ellers er der jo www.mobile.de
Kaellepot
Mitglied

Beitrag von Kaellepot »

er det ikke billiger at købe bilen i Denmark når man bor i Tzskland
fordi man ikke betaler momse???
Vilmy
Mitglied

bilkøb i DK

Beitrag von Vilmy »

Kaellepot hat geschrieben:er det ikke billiger at købe bilen i Denmark når man bor i Tzskland
fordi man ikke betaler momse???
Om det er billigere at købe bil i Danmark, da man slipper for MOMS og afgifter?
Ja, hvis du køber en ny bil, ikke hvis du køber en brugt bil; så har den første ejer jo betalt de høje afgifter og vil gerne have en del af dem igen ved videresalg.

hilsen, Vilmy
sv

Re: bilkøb i DK

Beitrag von sv »

Vilmy hat geschrieben:Om det er billigere at købe bil i Danmark, da man slipper for MOMS og afgifter?
Et eksempel herfor: Jeg blev sprugt af en ven i DE, hvad en Seat Altea koster her i DK, når man ikke betaler afgift osv. Omkring 112.000 kr., sagde sælgeren. Prisen for bilen ligger ved 21.000 Euro i DE. Dvs. at man som tysker kan spare omkring 26.000 kr. ved køb af den bil i DK, selv om man betaler 16% moms i DE. Det er bare ikke alle forhandlere, der sælger til tyskere ...

Og for resten koster en tilsvarende model 280.000 kr. i DK :(

Hilsner
Stefan
Kaellepot
Mitglied

Beitrag von Kaellepot »

vi købt vores seat leon i holbro og det var ca 4000-5000 Euro billiger.....
speciel den "zusatzausstattung" er meget billig i DK.
Vilmy
Mitglied

biler til tyskere

Beitrag von Vilmy »

Kaellepot hat geschrieben:vi købt vores seat leon i holbro og det var ca 4000-5000 Euro billiger.....
speciel den "zusatzausstattung" er meget billig i DK.
Det nytter bare ikke noget, hvis der spørges om køb af tysk bil i Tyskland. Ikke alle har råd til at købe en ny bil, og det kan bare ikke betale sig at købe en brugt bil i DK og tage den med til Tsykland.

Så, om I har fået billige biler her i Danmark for at indregistrere i Tsykland var jo ikke set oprindelige spørgsmål.
Det hører måske i en helt anden tråd. :!:

Mvh. vilmy
Kaellepot
Mitglied

Beitrag von Kaellepot »

jajaja - rolig rolig.... :wink:

synes ikke det skal i en anden thread, fordi
Talent har jo ikke fortaelt hvis han/hun taenk
om et nyt eller brugt bil.

Derfor min tip med nye biler fra DK.
Fordi det er staedigvaek billiger end i D.
talent
Mitglied

Beitrag von talent »

Tak for rådene, nu mangler jeg bare at få styr på hvor jeg henter prøveplader(sælger gør det ikke), indregistrer bilen i Flensborg samt hvor jeg henter de endelige plader henne. Håber nogen kan svare for skal afsted torsdag.

Kan jeg hente prøveplader uden min opholdstilladelse; har ikke fået den endnu.
Antworten