tysk bil
tysk bil
Så har jeg langt om længe fået lejlighed i Flensborg. Mit spørgsmål er nu hvordan jeg får mig en bil. Har ikke helt styr på reglerne. Men tanken var at køre ned og finde en bil, tage den med hjem samme dag på tyskeprøveplader og så få den indregistreret i Flensborg, det er der vel ikke nogen problemer med?? skal jeg selv have prøvepladerne med og hvor får jeg dem fra?
prøveplader
Normalt har bilforhandlere prøveplader du kan låne. Hvis du køber en ikke-indregistreret bil privat, skal du selv låne prøvepladerne.
vilmy
vilmy
Nemt nok
Jeg har fornylig købt bil i Flensborg. Et tip er at lade autoforhandleren stå for nummerplader, de kommer foran i køen, men almindelige "dødelige" kunder må venter op til 3 timer....du skal bare sørge for at have et såkaldt "Doppeltkarte" fra din forsikring klar før du kan få nummerplader. Du kan få ønskenummerplader for 12 Euro, lidt mindre end de 8.000 kr man skal slippe i Kongeriget. Så kan du også få FL - DK XXX og vise "flaget" i Flensborg
I øvrigt var jeg fint tilfreds med den forhandler hvor jeg købte, kan gerne dig dig adressen hvis du sender mig en mail. Ellers er der jo www.mobile.de

I øvrigt var jeg fint tilfreds med den forhandler hvor jeg købte, kan gerne dig dig adressen hvis du sender mig en mail. Ellers er der jo www.mobile.de
bilkøb i DK
Om det er billigere at købe bil i Danmark, da man slipper for MOMS og afgifter?Kaellepot hat geschrieben:er det ikke billiger at købe bilen i Denmark når man bor i Tzskland
fordi man ikke betaler momse???
Ja, hvis du køber en ny bil, ikke hvis du køber en brugt bil; så har den første ejer jo betalt de høje afgifter og vil gerne have en del af dem igen ved videresalg.
hilsen, Vilmy
Re: bilkøb i DK
Et eksempel herfor: Jeg blev sprugt af en ven i DE, hvad en Seat Altea koster her i DK, når man ikke betaler afgift osv. Omkring 112.000 kr., sagde sælgeren. Prisen for bilen ligger ved 21.000 Euro i DE. Dvs. at man som tysker kan spare omkring 26.000 kr. ved køb af den bil i DK, selv om man betaler 16% moms i DE. Det er bare ikke alle forhandlere, der sælger til tyskere ...Vilmy hat geschrieben:Om det er billigere at købe bil i Danmark, da man slipper for MOMS og afgifter?
Og for resten koster en tilsvarende model 280.000 kr. i DK

Hilsner
Stefan
biler til tyskere
Det nytter bare ikke noget, hvis der spørges om køb af tysk bil i Tyskland. Ikke alle har råd til at købe en ny bil, og det kan bare ikke betale sig at købe en brugt bil i DK og tage den med til Tsykland.Kaellepot hat geschrieben:vi købt vores seat leon i holbro og det var ca 4000-5000 Euro billiger.....
speciel den "zusatzausstattung" er meget billig i DK.
Så, om I har fået billige biler her i Danmark for at indregistrere i Tsykland var jo ikke set oprindelige spørgsmål.
Det hører måske i en helt anden tråd.

Mvh. vilmy
Tak for rådene, nu mangler jeg bare at få styr på hvor jeg henter prøveplader(sælger gør det ikke), indregistrer bilen i Flensborg samt hvor jeg henter de endelige plader henne. Håber nogen kan svare for skal afsted torsdag.
Kan jeg hente prøveplader uden min opholdstilladelse; har ikke fået den endnu.
Kan jeg hente prøveplader uden min opholdstilladelse; har ikke fået den endnu.