Umzug zurück nach Deutschland

Gode råd om at flytte til Tyskland, Østrig eller Schweiz. Også for danskere, som allerede bor i et tysktalende land
Antworten
Chris Beyer
Neues Mitglied

Umzug zurück nach Deutschland

Beitrag von Chris Beyer »

Hallo,
ich werde zu Ende September zurück nach Hamburg ziehen. Habe die letzten 6 Jahre in Kopenhagen gelebt.

Kann mir vielleicht jemand Tips bezgl. des bevorstehenden Umzuges geben. Was ist alles zu beachten? Bis wann muss ich mich spätestens bei einer Krankenkasse angemeldet haben? usw.

Vielen Dank.
Gruss
Christina
Canarche
Mitglied

Beitrag von Canarche »

Sørg for at melde dig på einwohnermeldeamt i en allerhelvedes fart.
Jeg fik (som dansker) en bøde på 50 Euro for at glemme det.
henningnielsen

Beitrag von henningnielsen »

ja ja...rolig nu Canarche....jeg mener, man i reglen har 3 måneder til at få det gjort....men jeg kan jo også tage fejl ;)
Canarche
Mitglied

Beitrag von Canarche »

Hej Henning

Du har 14 dage !!!!!!!!!!!! :shock:
Så falder hammeren......og den er tung.

Men okay, der er en del forvirring på området. :?
Jeg bor i Flensborg, og mig blev det sagt (fra die behörde) at hvis jeg flyttede inden for kommunen skulle jeg ikke melde ny adr.
Det passer ikke. :roll:
En kammerat af mig lavede det samme nummer, men han er Sydslesviger. Pris 30 Euro.
:(
henningnielsen

Tja...det kommer måske også an på, hvor man spørge. For man kan ikke altid regne med de svar man får....desværre....det kender jeg også en del til. Men endnu har jeg ikke være en af de udvalgte, der fik lov til at betale en bøde... :D selvom jeg også har haft bøvl med flytteriet.

....åhr jo - det hedder en af mine kammerater - det andet er sydslesvisk...men jeg ved godt, hvad du mener ;)
Canarche
Mitglied

Beitrag von Canarche »

Hej Henning

Jeg skammer mig ikke over at være valgSydslesviger, det kan faktisk godt gøre mig lidt stolt at jeg uden at ligge mærke til det taler/skiver Sydslesvigsk :P

Hilsen
Canarche
henningnielsen

Hej Canarche....

hvorfor skulle du også skamme dig over det? Mit dansk er da også farvet af, at jeg ikke bor indenfor rigets grænser. :)
Antworten